Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Papa D

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Papa D »

Det viktiga är inte kommentarer på målningsteknik, detta är bara en testgubbe.. de jag vill veta är om mitt colorscheme funkar..

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Axelskydden, eller pickan, får jag vara/innehålla nån mer färg än lila. Ser ok ut, men blir nog enformigt över hela brädet.

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Jag funderar på om den ska inverteras dvs mycke lila lite vit... ska försöka få lite svarta "runor" på de vita cloaksen om jag behåller vita cloaks... sen någon form av text/unit marking på axelskydden.. just nu står det i svart, ser inge bra ut...

Har du förslag på färg?

/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Mutt skrev:
Zurken skrev:Ett stycke Storm Raven ihoplimmad. Den är inte så ful i verkligheten
Alla kommer att intala sig detta och pumpa in stormravens i varenda blood angel lista man möter.

Jättekul.
Jo, du har nog en poäng där :? , men det hindrar mig inte ifrån att hjärntvätta mig själv för att se det som min centerpiece i armén.

(PS. jag kommer inte spela med optimal utrustning på Gothcon, ingen multi-melta här inte.)
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
lurräven

Inlägg av lurräven »

Gillar flagellantkropp med det färsiga huvudet!

Tycker han ser helt ok ut, men spontant så känns grönt mera passande än lila, samtidigt som lila känns bra mycket unikare på IG.

Hur hade du tänkt att ha fordonen?

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

LillePer skrev:Har konverterat första delen utav 2st Rhinox Riders (Ogre Kingdoms) och flickvännen limmar ihop en Nightspinner.
Tips på bra ställen att köpa green/gray stuff?
maelstromgames.co.uk - Billigare än i Sverige och gratis frakt på alla ordrar över £10.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Anton

Inlägg av Anton »

Papa D skrev:Jag funderar på om den ska inverteras dvs mycke lila lite vit... ska försöka få lite svarta "runor" på de vita cloaksen om jag behåller vita cloaks... sen någon form av text/unit marking på axelskydden.. just nu står det i svart, ser inge bra ut...
/D
Behåll vit, men dra ned lite på det lila istället. Byt till svarta lasguns till exempel. Svarta symboler på det vita. Använd den guldiga komplementfärgen eller möjligen vitt om du ska ha markeringar på axelskydden.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Håller med Anton.

Om du inte skall fuska och använda de "lätta" färgerna svart, rött och vitt.
Har nog aldrig sett en armé med de färgerna på rätt platser som kan kallas ens i närheten av ful.

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Anton -

Okie, så du upplever att den är för lila, jag kan känna att det vita tar lite överhand... Men man skulle absolut kunna arbeta in mer svart på ex vapen höljet och göra unit markings på det lila i guld och svarta detaljer på den vita cloaken.

Speedfreak -

Blir nog inge rött, e lite trött på de efter min BA arme.. men jag håller med, de e en jättefin och enkel kombo - rött, vit, svart.

Allmänt -

Om man ska ha lila om även i mindre utsträckning, ska man ha denna kalla som jag använder nu eller en varmare/rikare lila?
Har nån någon annan ide på vad jag ska ha för komplements färg till vit och koppar om jag tar bort lila?

Urkk, känner mig riktigt osäker på detta color scheme, ska plåta min nurgle gubbe, får vi c om den går hem.

/D

Doc Sniksnak

Inlägg av Doc Sniksnak »

Jag hade nog tyckt att inverterat färgschema för lila IG hade varit snyggare, men det är alltid svårt att säga utan att se en modell. Testmåla en och ha en omröstning :D

Blev klar med två armeer till vinterslaget. Målet är tabletop standard. Klarar de sig? Först ut är Dark Eldar.
Dark eldar0.jpg
Dark eldar0.jpg (61.47 KiB) Visad 1178 gånger
Dark eldar1.jpg
Dark eldar1.jpg (101.44 KiB) Visad 1177 gånger
Dark eldar2.jpg
Dark eldar2.jpg (91.83 KiB) Visad 1179 gånger

Skriv svar