Necrons
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Necrons
necron kommer reda mycker billigt undan, det är en av de få armeer man kan göra en bra arme med utan att hamna under 50
Jag tycker inte att listan:
Lord med destroyer body, 15 destroyers, 9 heavy destroyers och ett gäng warriors förtjänar 8/20 i komp..
Lord med destroyer body, 15 destroyers, 9 heavy destroyers och ett gäng warriors förtjänar 8/20 i komp..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
-
ZimmeZitron
Jag håller med. En destroyerlista straffas inte tillräckligt. Jag skulle kunna tänka mig att man ändrade minuset för destroyers och heavy destroyers till detta istället:Nefrums skrev:necron kommer reda mycker billigt undan, det är en av de få armeer man kan göra en bra arme med utan att hamna under 50
Destroyers / Heavy Destroyers
-10 first unit Destroyers / Heavy Destroyers
-15 second unit Destroyers / Heavy Destroyers
-20 third unit Destroyers / Heavy Destroyers
Flera enheter av samma enhetstyp är enligt mig något som skall ge mycket minus för necrons. Destroyers är ju bra, bästa sättet för motståndaren är ju att rikta all kraft mot dem för att döda dem på en omgång och neka WBB. På så sätt tycker jag att andra enheten destroyers blir ännu mer värd eftersom motståndaren får svårt att döda så många modeller i ett svep. Därför är det svårt att neka WBB också. Samma sak tycker jag gäller för Immortals också. Där skulle minuset kunna se ut nästan identiskt som för Destroyers.
Sist tycker jag även att wraiths bör straffas lite på samma sätt. Första enheten wraiths är alldeles för bräcklig och dyr för att ge minus men om man tar en andra enhet wraiths så att de blir svårare att neka WBB då skall de ha minus. Speciellt bra blir de ju om en lord med destroyer body och orb går med en grupp. Minuset skulle kunna se ut ungefär såhär:
Wraiths
-8 second unit Wraiths
-15 third unit Wraiths
Om man inte vill binda minusen helt till antalet enheter av en typ så går det ju att kompromissa och tex utforma minuset så att 1-5 destroyern ger -2 medan 5-10 destroyern ger -3, 10-15 ger -4 osv.
Med stegrande minus skulle destroyerlistan som Nefrums presenterade få -95 i komp vilket ger 15 eller 3/20.
Hoppas jag gav er något att fundera lite på iaf.
"When a player is the best in his position in the world and doesn’t play for Real Madrid, you have to consider it a waste."
- Sergio Ramos
- Sergio Ramos
ja titta necrons börjar på 110.. då ger listan jag paratade om 10/20 i komp..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Då tycker jag att vi ökar minuset för destroyers, spik!
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
gärna ett minus för andra och tredje enheten..
-
ZimmeZitron
Fast endast en enhet om fem destroyers tycker jag nog skall få ungefär det minus som de får nu...
"When a player is the best in his position in the world and doesn’t play for Real Madrid, you have to consider it a waste."
- Sergio Ramos
- Sergio Ramos
-
bjorn_nilsson
Minus för wraiths? För att de blir hyffsat bra om de går med en lord med orb och destro.body (som redan ger -15) och man har en enhet till - och en spyder då helst om de inte ska parkera ihop och ta upp fast choices som i regel spenderas på scarabs och destroyers - nu får vi nog ställa ner spritflaskan innan vi börjar gnälla på att en "combo" som kostar i runda svängar 450p skulle vara för bra när den i stort består av en drös T4 3+save muppar med ett wound.
Många destroyers kan kanske må bra av eskalerande minus då de kan köra i tandem tack vare sin range.
Många destroyers kan kanske må bra av eskalerande minus då de kan köra i tandem tack vare sin range.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Håller med om att wraiths inte borde ge några större minus. Dom blir bra först med lorden, som redan är ordentligt straffad. Men 6 man skulle kanske kunna ge minus 5. Det mesta som inte är sunkigt ger ju minus i alla arméer som det ser ut nu.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Om ni nu höjer kompen när sker det? Kommer det att ske innan Sydcon eller efter?
Sen tycker jag inte om unit minus utan mer minus per destroyers. -2 0-5 -3 5-10 -4 10-15 mycket bättre.
Sen tycker jag inte om unit minus utan mer minus per destroyers. -2 0-5 -3 5-10 -4 10-15 mycket bättre.
då det är mycket bättre för necrons att ha flera enheter än en stor, så tycker jag att det bör reflerkteras i kompen.. Dvs hellre minus för den andra enheten än minus för fler destroyers..