funderingar kring post apocalypse typ road warrior

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

funderingar kring post apocalypse typ road warrior

Inlägg av Mutt »

Jag funderar på att skapa mig en post apocalyptic armé med lite lättare fordon och lite mänskliga modeller med diverse vapen i stil med AK47/kalachnikovs. Bilarna ska sträcka sig från någon enstaka stridsvagn till mindre bilar av personbilstyp.

Nu undrar jag vad som blir minst fel?
1: impcodex där förstärkta bilar/humvees får vara counts as diverse tanks (hellhounds, chimeror, hydror, salamander & trojans).

2: orkcodex där bilarna passar bättre men mänskliga gubbar representerar orker.

Mork
Inlägg: 459
Blev medlem: 28 dec 2008, 22:55

Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior

Inlägg av Mork »

Absolut Imperial Guard.

Orker skulle bara kännas fel. Kul idé dock!
Mork, the articulate ork!

Användarvisningsbild
MrCheeze
Inlägg: 915
Blev medlem: 22 feb 2010, 12:49
Ort: Umeå

Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior

Inlägg av MrCheeze »

Kör på Imperial guard & bygg helikopetrar som är som valkyrior :D
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Tist
Inlägg: 294
Blev medlem: 06 jul 2010, 21:47

Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior

Inlägg av Tist »

Jag tycker tvärtom och tycker att det skulle passa bättre med orkcodexen. Skrotbilar känns mera trukk än chimera. Dessutom kan inte orker sikta och det är sällan plåtbilsgängen är så heta på det heller. ;D
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior

Inlägg av Mutt »

Tist skrev:Jag tycker tvärtom och tycker att det skulle passa bättre med orkcodexen. Skrotbilar känns mera trukk än chimera. Dessutom kan inte orker sikta och det är sällan plåtbilsgängen är så heta på det heller. ;D
Fördelen med imparnas bilar är att på alla sidor utom fronten är de inte mycket bättre än orkernas skrotbilar. Dvs man behöver bara förstärka upp fronten med redigt med plåtbitar (och taggar för att kunna tank-shocka).

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior

Inlägg av HeadWar »

Utan att ha analyserat det i detalj så känns orkernas specialregler mycket mer passande för ett gäng Mad Maxare än vad IGs regler gör.

Användarvisningsbild
Excessus
Inlägg: 1550
Blev medlem: 10 apr 2011, 23:52

Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior

Inlägg av Excessus »

Sen kan säkert läderjacka och 80-tals frissa jämföras med T4, de är ju rätt tuffa i de gamla filmerna! :D

Kör på Ork-codexen, den passar bättre än imp-codexen tycker jag!
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior

Inlägg av Jocke Rapp »

Helt klart orker. Jag kommer dock osökt att tänka på killen som säger att allting redan gjorts av någon annan...

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior

Inlägg av Asplund »

Jocke Rapp skrev:Helt klart orker. Jag kommer dock osökt att tänka på killen som säger att allting redan gjorts av någon annan...
Om dom får Grot-pistoler kommer jag hålla med.

Ha! Tolka den!

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: funderingar kring post apocalypse typ road warrior

Inlägg av Mutt »

Jocke Rapp skrev:Helt klart orker. Jag kommer dock osökt att tänka på killen som säger att allting redan gjorts av någon annan...
Ingen fara. De gjorde det säkert många gånger bättre än jag kommer att kunna göra, så det går inte att jämföra!

Skriv svar