WYSIWYG Tanks?

Regelfrågor och förslag på husregler
Användarvisningsbild
Snot

Re: WYSIWYG Tanks?

Inlägg av Snot »

Vilka ställen köper man magneter från numera?
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Malleus

Inlägg av Malleus »

Snot skrev:Vilka ställen köper man magneter från numera?
ebay har massa gamingstores som säljer bra magneter.. kolla bara att du får rätt N styrka för det du behöver dem till.. N52 tror jag är max, N40-N50 är nog det vanligaste och lagom starka

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Snot skrev:Vilka ställen köper man magneter från numera?
http://svenska40k.se/forum/viewtopic.php?f=9&t=4148
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

araphon1 skrev:Vad blir det, 400*16... 6400 kr
Bild

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Om det är småsaker, och som alltid ingår, till exempel smoke launchers (eller searchlights till riktiga Marines), tror jag inte att så många bryr sig om de saknas, men om det är något som man faktiskt måste köpa till så bör det helt klart finnas representerat på modellen.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

borra med en 3mm borr, peta i magneten så den är i jämnhöjd med plasten, greenstuffa och fila llite så det ser slätt ut om du redan limmat ihop chassit annars är magneter på insidan the shit.

araphon1

Inlägg av araphon1 »

Zurken skrev:Jag bryr mig inte om följande uppgraderingar när jag bygger mina tanks:

Searchlights, Smoke launchers och Extra armour. Vapen däremot är jag hård med och Dozerblades ska synas tycker jag.

Jag spelar sällan med searchlight/ Extra armour, men de gånger jag gjort har ingen klagat. Att jag inte har några synliga smoke launchers på de flesta tanks har ingen klagat på.
Det är framför allt de uppgraderingar du nämner som jag stör mig på, då de förstör utseendet på tanken med sin groteska fulhet. Dozerblades kan jag tänka mig att magneta då de ser balla ut. Problemet, om folk är så överseende som du säger, är då bara missil jäkeln. Hur jag än sätter den på tanken så ser den "ditsatt" ut, alltså inte särskilt strömlinjeformad... at all!

Några idéer? Det står tomt i huvudet på mig. Det rör sig om en baal predator.

Jag får helt enkelt köpa magneter, för 6400 spänn läger jag inte ut, vad frihet än kostar...
-Maybe we should meet the Tyranids in close combat, sir?
-Where in the eye of terror did you come up with a stupid idea like that?
-I just pulled it out of my ass, sir!
-Well, you'd better put it back in there, because it sucked!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

araphon1 skrev:
Zurken skrev:Jag bryr mig inte om följande uppgraderingar när jag bygger mina tanks:

Searchlights, Smoke launchers och Extra armour. Vapen däremot är jag hård med och Dozerblades ska synas tycker jag.

Jag spelar sällan med searchlight/ Extra armour, men de gånger jag gjort har ingen klagat. Att jag inte har några synliga smoke launchers på de flesta tanks har ingen klagat på.
Det är framför allt de uppgraderingar du nämner som jag stör mig på, då de förstör utseendet på tanken med sin groteska fulhet. Dozerblades kan jag tänka mig att magneta då de ser balla ut. Problemet, om folk är så överseende som du säger, är då bara missil jäkeln. Hur jag än sätter den på tanken så ser den "ditsatt" ut, alltså inte särskilt strömlinjeformad... at all!

Några idéer? Det står tomt i huvudet på mig. Det rör sig om en baal predator.

Jag får helt enkelt köpa magneter, för 6400 spänn läger jag inte ut, vad frihet än kostar...
Bästa lösningnen är att inte köpa HTK då den är kass på en baal hur som ;) Men vill du spela med den får du stå ut med utseendet eller bygga en egen variant.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Skriv svar