Summer Fight 2011

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Användarvisningsbild
Asplund

Re: Summer Fight 2011

Inlägg av Asplund »

Bastu borde finnas på alla turneringar.
Senast redigerad av 1 Asplund, redigerad totalt 8 gånger.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Jag tyckte hela upplägget var helt fantastiskt.

Jag visste inte förrän dagen innan turneringen att jag faktiskt skulle åka dit, men jag tyckte nog ändå att förhandsinformationen var lite dålig.
Jag trodde att målningspoängen skulle räknas in "på riktigt" men som det var nu var målningspoängen en första tie-breaker efter matchpoäng och egge-KP en andra tie-breaker.
Var det så det var sagt från början?

Om det hade varit tydligare hade jag (eller kanske någon annan) kunnat komma med en roligare, men mindre färdigmålad armé utan att automatiskt komma sist i turneringen, som iaf jag trodde skulle vara fallet.

Mat, bastu, arrangemang, service och framför allt lokalen får fem venerable psybolt-dakkadreads av fem möjliga.
Min armé och dess överdrivna känslighet mot vissa match-ups får en överkryssad venom.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

speedfreek skrev:Jag tyckte hela upplägget var helt fantastiskt.

Mat, bastu, arrangemang, service och framför allt lokalen får fem venerable psybolt-dakkadreads av fem möjliga.
Håller med, det var kanon!

Egge KP och missions funkade fint. Mission 3 var sådär då man (iaf jag) kände mig helt säker på att oavsett motstånd kunna spela en draw där oavsett vilka enheter motståndare valde. Sådana missions gillar jag inte.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Håller med om uppdrag tre.
Men med två IG i rad så tyckte jag att jag förtjänade det...

the godfather

Inlägg av the godfather »

putte förbjuder mig att säga något.
men..

hoppas du skäms för att förstöra ett i övrigt så bra konvent egge.
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Nu tycker jag Tobe är lite väl hård.

Det var väl ändå Hylander som förstörde konentet?

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Fan, jag gillade allt till och med mina motståndare. Arret var i vanlig ordning storstilat, M-wolf är inte så pjåkigt om det inte hade varit för att de ligger i Banjoland... ;)

Pelle: Såklart jag bara förstör. Speciellt i sista matchen. Fan vad tråkigt det blev spelmässigt, men tack för att du tog med öl/cider :)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Fördelar:

* Mat på konventet. Som ingick. Paradis.
* Kioskpersonal som är trevlig.
* Sol på balkongen under första dagen.
* Bastu, fräscha duschar och toaletter, gott om plats när man skulle sova.
* Roliga motståndare - till och med när David vevade upp mig efter noter (Peter och Vargen av Prokofjev?) hade jag ohemult roligt.
* M-Wolf-borden har avställningsytor, där det kan bo kaffekoppar eller en Innis&Gunn Rum Cask. :wub:
* Trevliga arrangörer. :)
* Vargskrällena vann äntligen Best Painted. Jag har en pokal där det står "Målarkung" på.

Nackdelar:

* Uppdragen känns inte genomspelade.
Uppdrag 1: Att inte få komma inom 12" från motståndaren kan verka okej. Om den nu inte har infiltratörer med Scout Move. För då rör sig väldigt lite av armén, kan jag säga. Att en enhet i ettans armé inte får skjuta gör att den som går tvåa har många fördelar. Visst vet man att det är en säker förstarunda (ingen seize), men jag tycker inte att det är en fair deal. Så jävla hemsk är inte en seize. Det kan ställa till det för en, men då ställer man upp för att minimera tillställandet.
Uppdrag 2&4: Jag hatar LOS-blockande skog. OK? Tycker ni att det är för lite LOS-blockers i vanligt spel, så bygg fler! Det är lösningen vi har haft i vår förening. LOS-blockers är dessutom betydligt mindre i storlek än skogar är normalt. Jag mötte Utter på ett bräde med fyra stora skogar, och det som hände var att fem Eldarbåtar tryckte bakom skogar i nästan hela slaget, medan mina närstridsenheter försökte komma åt dem. Då är det plötsligt för mycket LOS-block. (Mina Long Fangs sköt sammanlagt fem skott (på fyra gubbar) på ett helt slag.)

* Systemet 3-0 eller 1-1 tycker jag ger alldeles för litet spelrum. Ett 4-0-system med hela spannet (1-3, 2-2) hade känts mer juste. Då hade det dessutom inte diffat en poäng mellan plats 11 och plats 20 inför sista rundan.
* Mina tärningar har uppenbarligen tagit semester.
* Hade gärna sett någon sorts mörkt bröd eller gröt till frukosten. Ägg - jättebra. Men att gå på undermålig bensin fram till 13:30 var svårt.
* Jag mötte fyra spelare jag mött tidigare. Inget fel i det, men det känns lite som att åka till Umeå och möta Asplund i första matchen.

Det kommer mer när jag kommer på. :)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Serpent skrev:* Uppdragen känns inte genomspelade.
Uppdrag 1: Att inte få komma inom 12" från motståndaren kan verka okej. Om den nu inte har infiltratörer med Scout Move. För då rör sig väldigt lite av armén, kan jag säga. Att en enhet i ettans armé inte får skjuta gör att den som går tvåa har många fördelar. Visst vet man att det är en säker förstarunda (ingen seize), men jag tycker inte att det är en fair deal. Så jävla hemsk är inte en seize. Det kan ställa till det för en, men då ställer man upp för att minimera tillställandet.
Jag tycker att det i många fall är ett lagom straff att ens bästa enhet inte får skjuta mot att man vet att man börjar.
I mitt eget fall har jag ingen bästa enhet, men många andra gånger skulle jag tycka det var lagom.
Jag tänkte aldrig på det (och hoppas inte Egge gjorde det heller), men det kan ju bli alldeles sjukt spelförstörande att inte få gå framåt alls mot t.ex en IG-armé med tre vendettor som står tolv tum bort med cover...

Användarvisningsbild
Boggalogg
Kontakt:

Inlägg av Boggalogg »

* Mat på konventet. Som ingick. Paradis. Vi vet själva hur tråkigt, och ibland långt att gå, det kan vara för att få i sig lite föda. Därför har vi valt en lite högre avgift, men fullservice för pengarna
* Kioskpersonal som är trevlig. Det kommer hon bli glad att höra!
* Sol på balkongen under första dagen. Planerat...
* Bastu, fräscha duschar och toaletter, gott om plats när man skulle sova. Är det en turnering med mer fokus på mys än tävling så är detta egentligen självklarheter
* M-Wolf-borden har avställningsytor, där det kan bo kaffekoppar eller en Innis&Gunn Rum Cask. :wub: Vår avsikt är att bygga fler bord av den typen, kul att den ansträngningen uppskattas
* Trevliga arrangörer. :) :wub:
* Vargskrällena vann äntligen Best Painted. Jag har en pokal där det står "Målarkung" på. Hoppas du gillar den!

Nackdelar:

* Uppdragen känns inte genomspelade. Viss tidsbrist infann sig här, det är möjligt att något hade gått att ändra, men för många av oss jobbade/hade sambos som jobbad/fick ta hand barn osv
* Systemet 3-0 eller 1-1 tycker jag ger alldeles för litet spelrum. Ett 4-0-system med hela spannet (1-3, 2-2) hade känts mer juste. Då hade det dessutom inte diffat en poäng mellan plats 11 och plats 20 inför sista rundan. Det här tar vi givetvis med oss till Gamers weekend i januari
* Mina tärningar har uppenbarligen tagit semester. Som om de var de enda...
* Hade gärna sett någon sorts mörkt bröd eller gröt till frukosten. Ägg - jättebra. Men att gå på undermålig bensin fram till 13:30 var svårt. Mörkt bröd - självklart ordnar vi det till nästa gång. Gröt - helt och hållet beroende på vilken lokal vi kommer hyra. Kökets förutsättningar påverkar

Skriv svar