Instämmer till 100% att det viktigaste är att alla spelar samma. Vissa no-holding-back förespråkare verkar det suga att kulturkrocka med...Tadaotoko skrev:Vill bara säga att det inte är så jag själv skulle tolka regeln men tycker att det är viktigast att alla spelar samma. Därför tycker jag att det var bra att ni fattade ett beslut även om inte alla blev nöjda. Dock viktigt att ni förklarar vad ni menar med punktlistan så att ingen känner sig lurad under en turnering för att de inte förstod hur ni menade.
Angående egge charges (läs första posten innan röstning)
Re: Angående egge charges (läs första posten innan röstning)
Mag-El skrev:@Mortarion
Varför valde ni inte ETC-varianten? Ska jag vara ärlig trodde jag inte det skulle kunna bli något annat. Eftersom ni ändå väljer att bortse ifrån regler så är väll ETC varianten
så mycket mer logiskt och rationellt än Punktlistan.
för att ETC-tolkningen inte har något som helst regelstöd? där ska man alltså följa det mesta i punktlistan, vilket kan maximera antalet modeller i närstrid. eller så gör den inte det, ibland beroende på i vilken ordning man väljer att flytta gubbarna. sen finns en hittepåregel som strider mot tredje punkten i punktlistan. en hittepåregel som kan minimera antalet modeller i striden beroende på om ett diffslag behövs slå eller inte.Nej, bara för att man är en duktig spelare så det inte samma sak som att man är bättre på att tolka regler.
trolls fancies biccies, pinkskin have biccie for troll?
Ja' än't bittä'!
@Skulliz
Om du inte vill krocka så kör inte på fel sida av vägen
Det är tyvärr du som kör mot trafiken...Mag-El skrev:@Skulliz
Varför editerade du bort att du skrev att jag var en idiot?
Jag kom på att det var omoget och onödigt provocerande.
-
Bengtsson den yngre
Jag har egentligen inte så mycket att tillföra diskussionen utöver att jag tycker att det är beklagligt att SWEFAQ väljer den tolkningen de gör när intentionen bakom regeln är så oerhört klar och en ruling i min mening är helt obehövlig.
Menmen, det är väl bara till att plugga in den där punktlistan och inse att spelet har blivit lite omständigare.
Menmen, det är väl bara till att plugga in den där punktlistan och inse att spelet har blivit lite omständigare.
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)
Jag ska komma ihåg exakthetsargumentet och applicera det nästa gång jag ska flytta mina 120+ orker. Här ska det mätas. Det är inte mitt fel att min movementfas kommer att ta två timmar. Om ni inte accepterar mina mätningar och att jag faktiskt strävar efter att spela korrekt och inte något hittepå så spelar vi uppenbarligen inte samma spel.
+1Bengtsson den yngre skrev:Jag har egentligen inte så mycket att tillföra diskussionen utöver att jag tycker att det är beklagligt att SWEFAQ väljer den tolkningen de gör när intentionen bakom regeln är så oerhört klar och en ruling i min mening är helt obehövlig.
Jag hoppas att du kunde punktlistan redan innan, med tanke på att den ska följas oavsett hur man tolkar "no holding back".Bengtsson den yngre skrev:Jag har egentligen inte så mycket att tillföra diskussionen utöver att jag tycker att det är beklagligt att SWEFAQ väljer den tolkningen de gör när intentionen bakom regeln är så oerhört klar och en ruling i min mening är helt obehövlig.