Lagturnering på BSK 2011 - 4-6 november
Re: Lagturnering på BSK 2011 - 4-6 november
Håller med Egge.
Alternativt borde alla matcher som inte spelas klart bedömas av en enväldig domare, som efter att hört båda sidornas argument om hur de tror att det skulle ha gått, bedöma vem som vinner slaget och med hur mycket. Eftersom detta alternativet är näst intill omöjligt att uppnå så vore det bättre med andra lösningar.
Alternativt borde alla matcher som inte spelas klart bedömas av en enväldig domare, som efter att hört båda sidornas argument om hur de tror att det skulle ha gått, bedöma vem som vinner slaget och med hur mycket. Eftersom detta alternativet är näst intill omöjligt att uppnå så vore det bättre med andra lösningar.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag tycker också att det skall finnas ett straff för lag som inte spelar klart sina matcher.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Jag ser en rejäl burk med mask i den här frågan.
Vem ska avgöra vems fel det är att matchen är sen? För om det "syndande" laget tappar fem poäng till det "ickesyndande" kommer diskussionen komma igång. Är det mitt fel för att jag behövde gå på toaletten mitt i min runda fyra? Eller för att han hade en sjukt tight charge i runda fem som verkligen behövde kollas på millimetern?
Jag bara undrar.
Vem ska avgöra vems fel det är att matchen är sen? För om det "syndande" laget tappar fem poäng till det "ickesyndande" kommer diskussionen komma igång. Är det mitt fel för att jag behövde gå på toaletten mitt i min runda fyra? Eller för att han hade en sjukt tight charge i runda fem som verkligen behövde kollas på millimetern?
Jag bara undrar.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
-
Michael Carl
Vi funderade lite på något åt detta hållet, men kom inte på en bra och smidig lösning.
-
Johannesson
En gång är ingen gång, två gånger är en gång för mycket. Låter vettigt.
1.500p, 3h+, hur svårt kan det vara...
Tycker man att motståndaren maskar, tillkalla domare...
1.500p, 3h+, hur svårt kan det vara...
Tycker man att motståndaren maskar, tillkalla domare...
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
- DHettNeck
Bara för att förtydliga min ståndpunkt tycker jag att båda lagen skall straffas om matchen inte spelas klart, oavsett vems fel det är. Jag kan även tycka att alla lag kan få ett frikort men efter det är det straff för alla icke färdigspelade matcher.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
-
Johannesson
Det är alltså exakt samma ståndpunkt som Egge propagerar förDHettNeck skrev:Bara för att förtydliga min ståndpunkt tycker jag att båda lagen skall straffas om matchen inte spelas klart, oavsett vems fel det är. Jag kan även tycka att alla lag kan få ett frikort men efter det är det straff för alla icke färdigspelade matcher.
För övrigt tycker jag alltså också den är vettig och dessutom enkel att administrera.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
- DHettNeck
Nope, egge har massa avancerade system där ena laget skall få poäng av det andra laget (vilket jag verkligen inte är för).Johannesson skrev:Det är alltså exakt samma ståndpunkt som Egge propagerar förDHettNeck skrev:Bara för att förtydliga min ståndpunkt tycker jag att båda lagen skall straffas om matchen inte spelas klart, oavsett vems fel det är. Jag kan även tycka att alla lag kan få ett frikort men efter det är det straff för alla icke färdigspelade matcher.
För övrigt tycker jag alltså också den är vettig och dessutom enkel att administrera.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
Nä, blev lite fel tänk först.
Poängen är att du kollar på varje enskild spelare och laget som helhet. Om en spelare inte hinner spela klart och därmed också inte laget - inget straff.
Om samme spelare inte hinner spela klart - -5 för varje match han inte hinner spela klart. Jag tycker att man skall ge dem poängen till motståndarna men det är inte ett krav i min värld.
För varje omgång som laget inte hinner spela klart utöver första som de inte hinner så blir det -2 också.
Så om du har ett lag med person 1-4
Uppdrag 1: person 1 hinner inte spela klart.
Inget händer
Uppdrag 2: alla hinner klart:
Inget händer.
Uppdrag 3: Person nr 2 hinner inte spela klart.
Laget får -2.
Uppdrag 4: Person nr 1 hinner inte spela klart.
Laget får -5 för samme person är slö. Laget får också -2. Så -7 totalt.
Uppdrag 5: Person nr 3 hinner inte spela klart:
Laget får -2 poäng.
Det är mitt förslag. Allt som behövs är en lista där man skriver upp varje omgång vilken spelare som inte hann klart. Jag kan tänka mig att tillhandahålla en sådan om jag får tillgång till spelarnas namn samt administrera den. Alternativt använder man spelarnas armé om man skall hålla det mer anonymt.
Det blir då viktigt att inte samme spelare slöar i laget. Ge dessa spelare arméer som går snabbare att spela! Det straffar också för laget som helhet om man har flera spelare som ibland spelar långsamt. Och en gång är ingen gång...
Poängen är att du kollar på varje enskild spelare och laget som helhet. Om en spelare inte hinner spela klart och därmed också inte laget - inget straff.
Om samme spelare inte hinner spela klart - -5 för varje match han inte hinner spela klart. Jag tycker att man skall ge dem poängen till motståndarna men det är inte ett krav i min värld.
För varje omgång som laget inte hinner spela klart utöver första som de inte hinner så blir det -2 också.
Så om du har ett lag med person 1-4
Inget händer
Inget händer.
Laget får -2.
Laget får -5 för samme person är slö. Laget får också -2. Så -7 totalt.
Laget får -2 poäng.
Det är mitt förslag. Allt som behövs är en lista där man skriver upp varje omgång vilken spelare som inte hann klart. Jag kan tänka mig att tillhandahålla en sådan om jag får tillgång till spelarnas namn samt administrera den. Alternativt använder man spelarnas armé om man skall hålla det mer anonymt.
Det blir då viktigt att inte samme spelare slöar i laget. Ge dessa spelare arméer som går snabbare att spela! Det straffar också för laget som helhet om man har flera spelare som ibland spelar långsamt. Och en gång är ingen gång...
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Fast det där verkade ju himla invecklat måste jag säga. Jag skulle rekommendera något enklare.
Varje person får dra över/ej hinna klar 1 match. Varje gång utöver detta ger -5p till laget.
Inget händer
Inget händer.
Inget händer
Laget får -5 för samme person är slö.
Inget händer
Varje person får dra över/ej hinna klar 1 match. Varje gång utöver detta ger -5p till laget.
Inget händer
Inget händer.
Inget händer
Laget får -5 för samme person är slö.
Inget händer