Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
speedfreek

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av speedfreek »

Sjukt lurigt nick-name!

Och en helt ok upp-piffning.

Delerium

Inlägg av Delerium »

Tack, har massa på lager som ska bättras på.

Namnet e bara klurigt om man inte känner till bandet med namnet, men det gör väl ALLA ;)

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Delerium skrev:Namnet e bara klurigt om man inte känner till bandet med namnet, men det gör väl ALLA ;)
Namnet blir klurigt igen om man känner den gamla 40K-spelaren Delirium, som inte är så aktiv längre...

Halvar

Inlägg av Halvar »

Mortarion skrev:
Delerium skrev:Namnet e bara klurigt om man inte känner till bandet med namnet, men det gör väl ALLA ;)
Namnet blir klurigt igen om man känner den gamla 40K-spelaren Delirium, som inte är så aktiv längre...
namnet kanske inte blir klurikgt men om man lirade diablo2:LoD när 1.10 kom ut så får man åtminstone lite roliga flashbacks.
Ja' än't bittä'!

Blom

Inlägg av Blom »

MrCheeze skrev:Byggde lite mera Chaos Spacemarines idag! :wub:

Enkel bitz bashing, Khorne Berserker kroppar Chaos Space Marine Huvuen armar & vapen, Marauder Kedjor osv

[Bild]

Chaos Lord i Power armour, Är dock inte riktigt nöjd med den funderar på vad det är som kan saknas har hämtat en hel del inspiration från Codex Chaos sida 4 men men får se vad det blir av han :?

[Bild]
Imorgon mera byggande & klurande!
Snygga =) du har fått väldigt dynamiska rörelser på modeller tycker jag. Sen Lorden för att inte vara så tungt konverterad fick han med en väldigt orginel och cool look ;)
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

Satt & pillade ihop en Havoc med Autocannon ikväll .. Ganska simpel men jag tycker det funkar!
Havoc.JPG
Havoc.JPG (74.43 KiB) Visad 2572 gånger
Ska dekorera pipan med nån random chaos sak senare!
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Användarvisningsbild
muffin

Inlägg av muffin »

+1 :D
becon är ganska roligt.

Timmey

Inlägg av Timmey »

Då gör vi ett nytt försök för mina tre tappra Blood Angels, skulle uppskatta lite mer feedback nämligen.

Bild
Bild

Deras röda ser lite "plattare" ut på bilderna tyvärr och har några småställen jag måste täcka med rött efter att ha fumlat med penseln.
Målade topparna på backpacks:en svarta och drybrushade med Chainmail.

Snälla, säg något? ;)
Bild

synthet

Inlägg av synthet »

Jag skulle börja med att plocka ut kanterna på metallen med en 1:1 mix av chainmail och mithrill silver, alternativt 1:2 boltgun metal och mithrill silver. Sedan tror jag (det är lite svårt att se) att skallen på ett av benen skulle behöva lite djup, typ med Devlan mud som är bra till mycket:)
Plocka ut de yttersta kanterna på hjälmarna, armar, och ben med först 1:1 med röd och orange och ta sedan yttersta spetsen med en prick orange(lite svårt att förklara i ord, men jag tror det ger sig för dig när du sätter igång.
På det hela tycker jag att du har en bra grund att fortsätta på, kom ihåg att ta tid på dig och övning ger färdighet! Posta gärna resultatet:)

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

synthet skrev:Jag skulle börja med att plocka ut kanterna på metallen med en 1:1 mix av chainmail och mithrill silver, alternativt 1:2 boltgun metal och mithrill silver. Sedan tror jag (det är lite svårt att se) att skallen på ett av benen skulle behöva lite djup, typ med Devlan mud som är bra till mycket:)
Plocka ut de yttersta kanterna på hjälmarna, armar, och ben med först 1:1 med röd och orange och ta sedan yttersta spetsen med en prick orange(lite svårt att förklara i ord, men jag tror det ger sig för dig när du sätter igång.
På det hela tycker jag att du har en bra grund att fortsätta på, kom ihåg att ta tid på dig och övning ger färdighet! Posta gärna resultatet:)
Byt ut Devlan Mud mot Gryphonne Sepia på döskallarna, annars håller jag med. :)
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Skriv svar