Wraithsight i reserv

Regelfrågor och förslag på husregler
Yautja

Re: Wraithsight i reserv

Inlägg av Yautja »

Det är smällar man får ta 8-)
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Halvar

Inlägg av Halvar »

Mutt skrev:
Snot skrev:
Mutt skrev:Det finns ju inget som tvingar en spelare att diffa in, eller rättare sagt, det finns ju inget som tvingar spelaren att vandra in med sina enheter som måste diffa och har stor platta. Man blir helt enkelt tvungen att deepa in (i obliterators fall), eller så får man chansa. Andra listor kan alltid lösa det på något annat sätt, bilar till meganobz till exempel. Det finns helt enkelt fler saker än effektivitet att tänka på när man köper sin lista.

*host* dawn of war *host*
Även i dawn of war kan du deepa, eller sitta i transport. Man vet att det kan bli dawn of war när man bygger listan.
*host* nids...
Jag tycker absolut att saker ska dö om de inte kommer in riktigt och jag kör nids som faktiskt kan dö. Och man kan absolut tvingas diffa in, ofta pga att motståndaren ställer sig klokt (vid outflank eller små bord). Lite grann som saker utan fordon kan dö med allt utom det som börjar på planen i dawn of war mot infiltrerare.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Visst, jag är med på vad reglerna säger, förstår bara inte riktigt hur någon skulle kunna ha något emot att ignorera den regeln. Nu påverka det mig ytterst sällan som marine spelare, men jag kan tänka mig att Tyranider (vars monster måste diffa minst 3") och Chaos inte är bästa vänner med just den regeln.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Yautja skrev:Jag är petig :|
Torén sa på GW i Kinna att det bara är två i landet som skulle driva igenom att obbar dör på dubbel 1 i DoW. Båda har efternamnet Hesselberg. Men nu är ni tydligen 3 då Swen ;)

Yautja

Inlägg av Yautja »

theWatchman skrev:
Torén sa på GW i Kinna att det bara är två i landet som skulle driva igenom att obbar dör på dubbel 1 i DoW. Båda har efternamnet Hesselberg. Men nu är ni tydligen 3 då Swen ;)
Jag är ju inte bara talk the talk, jag har ju även walked the walk när det kommer till att driva igenom det, yes :)
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Zurken skrev:Visst, jag är med på vad reglerna säger, förstår bara inte riktigt hur någon skulle kunna ha något emot att ignorera den regeln. Nu påverka det mig ytterst sällan som marine spelare, men jag kan tänka mig att Tyranider (vars monster måste diffa minst 3") och Chaos inte är bästa vänner med just den regeln.
Fast tyranidmonster tycker jag är en annan sak. Om en tyranidspelare väljer att gå in i difficult terrain med ett monster så får han skylla sig själv om det dör. Det är en medveten chansning. Han kan välja att gå in brevid skogen om han vill vara säker på att komma in. Så då kan man inte klaga när chansningen inte gick hem. Det känns lite som att man chansar på att åka genom en skog med sin Land raider och sedan tycka att motståndaren är tråkig som vill genomdriva att den skall bli immobilized när man slår en etta.

För saker som alltid går i difficult terrain blir regeln däremot lite muppig. Även om regeln iofs är klar är jag skeptisk till att det var så GW hade tänkt.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

theWatchman skrev:
Tyvärr blir det nog lite så att om en börjar driva igenom det, så kommer alla driva igenom det. Samtidigt som det är en fånig regel vill man ju inte ge sin motståndare fördelar i ett tävlingsinriktat klimat...

I och för sig så har all fruktlös jakt på en tour-plats gjort att min tävlingsinriktade sida taggats ner lite, resten av året blir det mer avslappnade turneringar för mig. Fåniga småregler som denna kommer inte förstöra matcher åt mina motståndare ;). (fast jag kommer inte räkna med att mina motståndare gör samma sak tillbaka, man bör ju inte bli sur för att de vill följa spelets regler)
Alexander Merinen

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

är inte slow and purposeful en special rule?
ignorerar man inte regler som gör att man inte kan komma in på bordet?
eller är jag helt ute och cyklar?

Halvar

Inlägg av Halvar »

Mortarion skrev:Fast tyranidmonster tycker jag är en annan sak. Om en tyranidspelare väljer att gå in i difficult terrain med ett monster så får han skylla sig själv om det dör. Det är en medveten chansning. Han kan välja att gå in brevid skogen om han vill vara säker på att komma in. Så då kan man inte klaga när chansningen inte gick hem. Det känns lite som att man chansar på att åka genom en skog med sin Land raider och sedan tycka att motståndaren är tråkig som vill genomdriva att den skall bli immobilized när man slår en etta.
Bild
och det enda som finns kvar är någonstans med diff...

fortfarande tyranidspelarens fel att han inte köpt transporter i DoW?
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Fast att Obliterators ska autodö på 1/36 i var 3e match är lite dumt. (3e match enligt GW då) I fallet ovan har ju motspelaren spelat ut bike spelaren. Helt annan situation enligt mig.

"Jag infilterarar massa kroots" Vs "Vi råkar spela Dawn of War"

Skriv svar