Wraithsight i reserv
Re: Wraithsight i reserv
Det är smällar man får ta 
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
*host* nids...Mutt skrev:Även i dawn of war kan du deepa, eller sitta i transport. Man vet att det kan bli dawn of war när man bygger listan.Snot skrev:Mutt skrev:Det finns ju inget som tvingar en spelare att diffa in, eller rättare sagt, det finns ju inget som tvingar spelaren att vandra in med sina enheter som måste diffa och har stor platta. Man blir helt enkelt tvungen att deepa in (i obliterators fall), eller så får man chansa. Andra listor kan alltid lösa det på något annat sätt, bilar till meganobz till exempel. Det finns helt enkelt fler saker än effektivitet att tänka på när man köper sin lista.
*host* dawn of war *host*
Jag tycker absolut att saker ska dö om de inte kommer in riktigt och jag kör nids som faktiskt kan dö. Och man kan absolut tvingas diffa in, ofta pga att motståndaren ställer sig klokt (vid outflank eller små bord). Lite grann som saker utan fordon kan dö med allt utom det som börjar på planen i dawn of war mot infiltrerare.
Ja' än't bittä'!
Visst, jag är med på vad reglerna säger, förstår bara inte riktigt hur någon skulle kunna ha något emot att ignorera den regeln. Nu påverka det mig ytterst sällan som marine spelare, men jag kan tänka mig att Tyranider (vars monster måste diffa minst 3") och Chaos inte är bästa vänner med just den regeln.
Alexander Merinen
- theWatchman
Torén sa på GW i Kinna att det bara är två i landet som skulle driva igenom att obbar dör på dubbel 1 i DoW. Båda har efternamnet Hesselberg. Men nu är ni tydligen 3 då SwenYautja skrev:Jag är petig
Jag är ju inte bara talk the talk, jag har ju även walked the walk när det kommer till att driva igenom det, yestheWatchman skrev:Torén sa på GW i Kinna att det bara är två i landet som skulle driva igenom att obbar dör på dubbel 1 i DoW. Båda har efternamnet Hesselberg. Men nu är ni tydligen 3 då SwenYautja skrev:Jag är petig
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
Fast tyranidmonster tycker jag är en annan sak. Om en tyranidspelare väljer att gå in i difficult terrain med ett monster så får han skylla sig själv om det dör. Det är en medveten chansning. Han kan välja att gå in brevid skogen om han vill vara säker på att komma in. Så då kan man inte klaga när chansningen inte gick hem. Det känns lite som att man chansar på att åka genom en skog med sin Land raider och sedan tycka att motståndaren är tråkig som vill genomdriva att den skall bli immobilized när man slår en etta.Zurken skrev:Visst, jag är med på vad reglerna säger, förstår bara inte riktigt hur någon skulle kunna ha något emot att ignorera den regeln. Nu påverka det mig ytterst sällan som marine spelare, men jag kan tänka mig att Tyranider (vars monster måste diffa minst 3") och Chaos inte är bästa vänner med just den regeln.
För saker som alltid går i difficult terrain blir regeln däremot lite muppig. Även om regeln iofs är klar är jag skeptisk till att det var så GW hade tänkt.
Tyvärr blir det nog lite så att om en börjar driva igenom det, så kommer alla driva igenom det. Samtidigt som det är en fånig regel vill man ju inte ge sin motståndare fördelar i ett tävlingsinriktat klimat...theWatchman skrev:Torén sa på GW i Kinna att det bara är två i landet som skulle driva igenom att obbar dör på dubbel 1 i DoW. Båda har efternamnet Hesselberg. Men nu är ni tydligen 3 då SwenYautja skrev:Jag är petig
I och för sig så har all fruktlös jakt på en tour-plats gjort att min tävlingsinriktade sida taggats ner lite, resten av året blir det mer avslappnade turneringar för mig. Fåniga småregler som denna kommer inte förstöra matcher åt mina motståndare
Alexander Merinen
är inte slow and purposeful en special rule?
ignorerar man inte regler som gör att man inte kan komma in på bordet?
eller är jag helt ute och cyklar?
ignorerar man inte regler som gör att man inte kan komma in på bordet?
eller är jag helt ute och cyklar?
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
Mortarion skrev:Fast tyranidmonster tycker jag är en annan sak. Om en tyranidspelare väljer att gå in i difficult terrain med ett monster så får han skylla sig själv om det dör. Det är en medveten chansning. Han kan välja att gå in brevid skogen om han vill vara säker på att komma in. Så då kan man inte klaga när chansningen inte gick hem. Det känns lite som att man chansar på att åka genom en skog med sin Land raider och sedan tycka att motståndaren är tråkig som vill genomdriva att den skall bli immobilized när man slår en etta.

och det enda som finns kvar är någonstans med diff...
fortfarande tyranidspelarens fel att han inte köpt transporter i DoW?
Ja' än't bittä'!
Fast att Obliterators ska autodö på 1/36 i var 3e match är lite dumt. (3e match enligt GW då) I fallet ovan har ju motspelaren spelat ut bike spelaren. Helt annan situation enligt mig.
"Jag infilterarar massa kroots" Vs "Vi råkar spela Dawn of War"
"Jag infilterarar massa kroots" Vs "Vi råkar spela Dawn of War"