Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Samuel

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Samuel »

Samuel skrev:Idag har jag byggt ihop en Warhound Titan, men utan bild är det såklart ingen som tror mig. :(
Bild

Blom

Inlägg av Blom »

Vi tror dig fortfarande inte bilden kan ju vara tagen ifrån nätet ;) Vi vill se dagens tidning i samma bild då tror vi dig :roll:

Ne vars snygg är det free hand på ena benet?
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

synthet

Inlägg av synthet »

Nästan gjort klart 30st Orks, här är en WIP på några av dem. Bild på alla kommer när de är klara.
Bild

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Inte helt och hållet 40k, men ett spelbräde till Malifaux (samt någon form av Kill Team) klart.
Spelytan är 3' x 3', med 6" avlastningsyta på vardera spelarsida.

Bild
Bild
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Snygg Titan, coola Orker, stiligt spelbräde! :D

Åter till min "Drop Pod" på sidan innan... Funderar på om jag ska slaska på flytande GS på plasticardväggarna för att ge mer textur och dynamik. Mer portalkänsla helt enkelt. Eller kommer det bara se ut som om någon lekt med fingerfärg och sedan målat över det?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
Samuel

Inlägg av Samuel »

blom skrev:Ne vars snygg är det free hand på ena benet?
Nope. Man får med lite olika plåtar.

Jag hade lyxen att sätta ihop titanen och syssla med finlir samt weathering. Min polare slet rejält med ForgeWorlds värdelösa gjutningar och helt makabert dåliga anvisningar.

Mr_riot

Inlägg av Mr_riot »

Vi fortsätter bygga knasiga saker till de borttappade och hyfsat ilskna rymdvargarna:

En Summoning Circle (Drop Pod):

Riktigt nice idè! Älskar den tanken som pod, passar perfekt in i temat med 13e :)

bildsköne bengtsson

Inlägg av bildsköne bengtsson »

synthet skrev:Nästan gjort klart 30st Orks, här är en WIP på några av dem. Bild på alla kommer när de är klara.
Bild
Stört snyggt!!!!
"det är tur att man inte är som man ska, då kan man va som man vill!" eleganten ifrån vidderna.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Serpent skrev:Snygg Titan, coola Orker, stiligt spelbräde! :D

Åter till min "Drop Pod" på sidan innan... Funderar på om jag ska slaska på flytande GS på plasticardväggarna för att ge mer textur och dynamik. Mer portalkänsla helt enkelt. Eller kommer det bara se ut som om någon lekt med fingerfärg och sedan målat över det?
Jag misstänker att trälim kan ge i princip samma effekt enklare och billigare. Du kan ju testa på en överbliven bit plasticard innan du går loss på modellen.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Liquid Greenstuff beter sig mer som spackel än som lim, så det flyter inte ut lika mycket.
Tror alltså den gröna burken är rätt väg att gå i det här fallet.

Skriv svar