Fancy Fanatic V

Två årliga turneringar i Umeå

Moderator: Dante82

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Re: Fancy Fanatic V

Inlägg av Zurken »

Låter galet roligt! Linus, du (eller någon annan) måste etablera detta på våra breddgrader!
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Klart att det är lockande. Det känns som om jag då behöver en lokal förmåga som hittar ställe att vara på... Intresserade kan väl PM:a mig. :)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Dante82

Inlägg av Dante82 »

speedfreek skrev:Jag hoppas detta är en turnering som kan räknas till rankingen.

Tuff skalp att ha isf.
Den följer inte reglerna för rankingen, men det är väl inget som hindrar att man får bragging rights om man vinner.

Användarvisningsbild
speedfreek

Fancy Fanatic V

Inlägg av speedfreek »

Vilka regler följs inte?

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Åldersgräns gör den inte öppen för alla.
Vilket är ett av kraven för att den ska rankas.

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Har inte Defcon åldersgräns? Eller äre leg i baren?

Jocke Rapp
Site Admin

Fancy Fanatic V

Inlägg av Jocke Rapp »

18-årsgräns på en turnering är ett krav vi brukar släppa igenom och ändå ranka turneringen, om det finns ett skäl till gränsen alltså.

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

Och hur många spelare under 18 år brukar det dyka upp på turneringarna egentligen? Den yngsta som anmält sig hittills till DefCon är Blom (och han är 20). Sen finns det några få födda efter -85. Resten är födda på 70- talet eller början på 80- talet. Återväxten på turneringsscenen förefaller vara sådär. ;)
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Dante82

Inlägg av Dante82 »

God fortsättning på det nya året! Nu är det januari och dags för föranmälningar för de som inte bor i närheten av Umeå. Föranmälningar skickas till fantasiafanatic@gmail.com (vi behöver namn, spelsystem och ett mobilnummer vi kan nå er på). Vi kan inte garantera att alla föranmälningar får plats och kommer att gå helt efter först till kvarn principen

Priset på Fancyn är inte spikat ännu (väntar på besked på cateringkostnad). Borde kunna meddela det i veckan men tillhörande meny.

Utöver det, kul att ni gillar upplägget, jag tycker definitivt ni ska försöka etablera något liknande på södra delen av Sverige.

Och utöver att turneringen har 18-års gräns, vilket faktiskt stoppar en del spelare från att kunna anmäla sig, så sker också en begränsning för spelare utanför Umeå, så vi lämnar turneringen utanför rankingen.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Efter att ha spelat Fancyn så är jag mycket positiv. Har pratat med Asplund och vi tycker det är en bra idé - både under påverkan av whisky och dagen efter - att försöka genomföra det här i södern.

Alla ni som undrar om den i så fall kommer att vara rankad är svaret ett rejält jävla nej. Dylika evenemang är inte på den nivån. Sådeså.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar