Space Marines

Moderator: Kompmallsansvariga

Gonka Koff

Re: Space Marines

Inlägg av Gonka Koff »

Norrland skrev:Nu vill jag inte vara jobbig. Men borde inte Kantors komp bero på hur många sternguard units det finns i listan? .... För dragen för att ...
Det minuset finns ju redan (skyll på brännvinet ;) )
Sternguards
-3 each scoring unit of Sternguards
Norrland skrev:Till sist föreslår jag en sänkning av Lysanders komp. Jämfört med andra karaktär tycker jag -10 känns mer ok.
Lysander slår hårdast och tål mest i hela spelet (s10, 4w, 3+invo). Han gör hela armén stubborn. Till skillnad från till exempel Abaddon har han inga som helst problem att brotta ner en Soulgrinder på egen hand (han har ju 3 mastercraftade railguns i handen).
Vilken gubbe har du hittat som är bättre än honom med lägre komp? Jag funderade ett tag på om du jämfört med Nightbringer, som har liknande närstridskapacitet, men den killen ger ju -25. Ghazkhull ger samma straff som Lysander och är ungefär lika bra i närstrid, så det känns fair tycker jag.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Asplund

Inlägg av Asplund »

Ok, jag ska väl hålla mig nykter när jag läser codexen nästa gång då :)

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Skall verkligen bike-sergeanter få minus för power weapons? Eftersom de byter ut sin boltpistol mot det så får de ingen bonusattack för två vapen. Det är riktigt sunkigt med power weapon på bikers.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Mortarion skrev:Skall verkligen bike-sergeanter få minus för power weapons? Eftersom de byter ut sin boltpistol mot det så får de ingen bonusattack för två vapen. Det är riktigt sunkigt med power weapon på bikers.
Oj, det hade jag helt missat (spelar alltid med Fist...), minuset är nog ganska omotiverat då, kollar på det.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Katarsis skrev:
Mortarion skrev:Skall verkligen bike-sergeanter få minus för power weapons? Eftersom de byter ut sin boltpistol mot det så får de ingen bonusattack för två vapen. Det är riktigt sunkigt med power weapon på bikers.
Oj, det hade jag helt missat (spelar alltid med Fist...), minuset är nog ganska omotiverat då, kollar på det.
Ja, det stämmer rätt bra
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Om man nu skall tillåta DREADNOUGHT DROP POD från FW-uppdate:
http://www.forgeworld.co.uk/pdf/IA2Update28Aug.pdf

Vad skall den då kompa? -10, -15, -20?

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

-20 för första -40 för andra och -80 för tredje =)
En bild säger mer än 1000 kaniner

Jocke Rapp
Site Admin

Inlägg av Jocke Rapp »

Alltså, den där är ju helt orimligt obalanserad. Den kommer med största sannolikhet att bannas. Om den inte gör det, så kanske -30 för varje...

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Ingen poäng med att kompa den. Bättre att bara banna den rakt av.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Helt rätt, bara att banna den.

Låst