Kameran är en Canon EOS 350D
http://www.canon.se/For_Home/Product_Fi ... /EOS_350D/, och jag vill minnas att det satt ett fast 50- objektiv på den när jag fotade sist. Kameran är gammal så en sån får man för strax över 1000:- begagnad (med kit objektiv på 18-55) och ett fast 50- objektiv från Canon kostar väl 1200 kanske, inga stora pengar för fotosaker, men ändå pengar. Kameran har jag vart helnöjd med, fast nu har jag den inte kvar så det börjar bli dags att leta efter något annat istället. Bakgrunden är nån jag laddade hem, finns massor om du googlar på det (kommer faktiskt inte ihåg vilken just det där var), sen är det bara att printa ut den och fota.
Oavsett vilken fotoutrustning du har så är det en sak som nästan är viktigare än det du håller i handen, ljussättningen! Testa runt med lite olika lampor och inställningar (både på kameran och lamporna, att fota med automatinställning blir sällan bra). Sen är ett stativ aldrig fel, fjärrutlösare också om man vill vara säker på att undvika vibrationer. Man kan dock använda automatisk utlösning på kameran, men då får man vänta några sekunder mellan varje bild. Kom ihåg, ljuset är din vän, dagsljus om du kan (ej direkt solljus).
Hoppas du fick svar på dina frågor.