Ett nytt BlomCon som goes RoE?

Turneringar i Norrköping

Moderator: Snot

the godfather

Re: Ett nytt BlomCon som goes RoE?

Inlägg av the godfather »

blom skrev:På detta sätt slipper DE Spela Kill point mot GK
däremot kommer motståndaren alltid kunna spela kill point mot de och ig
I'll make you an offer you can't refuse

rankinglänk

Halvar

Inlägg av Halvar »

lurräven skrev:Jag har god erfarenhet av RoE, kommer gärna. Men kan vi inte ha målningskrav denna gång? Needar morot!
hellre 45 poäng för TT och sen vanliga skalan för TT+ till best painted. så till och med jag kan komma på ett blomcon om det nu läggs på rätt helg (jämn vecka).
Ja' än't bittä'!

Blom

Inlägg av Blom »

Röde skrev:Om du och Snot ska arrangera RoE och vill ha ett bollplank så ställer jag gärna upp. Vem vet, kanske kan vi till och med få Delirium att dyka upp...

1250pts, 48x48 bord. Mycket terräng och riktigt många matcher...

Jag spelar gärna turneringen dessutom. Se nu till att Erik kan få vara med och leka.
Självklart tänkar jag rådfråga mästaren och grundaren av RoE för den kommande RoE turneringen 8-)
lurräven skrev:Jag har god erfarenhet av RoE, kommer gärna. Men kan vi inte ha målningskrav denna gång? Needar morot!
Är det målnings krav kommer jag inte kunna spela mina nya Grey knight :( Ne men vi får se.

Halvar skrev:
hellre 45 poäng för TT och sen vanliga skalan för TT+ till best painted. så till och med jag kan komma på ett blomcon om det nu läggs på rätt helg (jämn vecka).
Som sagt målningspoäng får vi se om det blir. Men en jämn vecka ska det bli.
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Användarvisningsbild
jastor

Inlägg av jastor »

blom skrev:
Är det målnings krav kommer jag inte kunna spela mina nya Grey knight :( Ne men vi får se.
Inget målningskrav, förrutom för lurräven som måste måla så bra att vinner han inte best painted får han minus 48 poäng i slutresultatet.

Morot nog?? ;)

Arioch

Inlägg av Arioch »

Man kan väl ha en separat målningstävling? Sen tycker jag nog att man ska ha målade figurer i en turnering.... sen om de är snygga eller inte DET är en annan sak:) Turneringar brukar i alla fall markant öka mitt målande:)
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

Jag gillar inte att målning ska ha inverkan på turneringsresultatet. Vill man ha tävling i målning kan man hålla det separat. Målning och spelande är två olika saker och ska då mätas var för sig. Men det är bara vad jag tycker. :D

Men målningskrav har jag inget emot. Och jag har heller inget emot att man inte har målningskrav.

Mvh

Lennart
Senast redigerad av 1 Lillen, redigerad totalt 19 gånger.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Det bör helt klart vara målningskrav, så jäkla trist att spela mot omålat.

Håll er borta från 25-26 feb för då ska jag lira tag team i västerås ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Tist

Inlägg av Tist »

Jag tycker seriösiteten i en turnering försvinner om det inte är nåt målningskrav. Att det påverkar turneringsresultatet är oviktigt (det kan vara binärt så kravet på målat följs) men det är så sjukt oinspirerande att spela mot omålad plast.

Annars så är det tummen upp för roe igen :P
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Arioch

Inlägg av Arioch »

Givet att det inte påverkar resultatet tyccker jag! Vissa målar bra (röde) och spelar sämre (röde) :wub: :mrgreen: och det ska inte påverka varann för oss andra :D
Hen!? Kan du va själv gubbkärring!

egge

Inlägg av egge »

theWatchman skrev:Ja, kör RoE för fasen! de va längesen sist nu. Men se till att uppdragen är väl balanserade för både 5th ed samt för de olika deploysen. Sist ja spela RoE va det lite för mycke nobrainer vilket missen man skulle spela på respektive deploy.
+1 exakt som jag tänkte säga
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Skriv svar