Eldar med Harlequinstema

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
benmannen

Re: Eldar med Harlequinstema

Inlägg av benmannen »

Röde skrev:
Röde skrev:Tycker det ser bra ut, men jag fattar inte riktigt "pride-paradfrillorna".
Gustav skrev:Jag gillar regnbågshåret.
Som ett brev på posten.

(Ursäkta om det anses off topic men på senare tid så tycker jag att det visat sig svårt att ifrågasätta någonting i målartrådar utan att någon i ljusblå basker är där och parkerar en vit Sisu.)
Hehehe.

Pridefrillorna är för att i Harlequinslistan så är de Mimes. Vilket lustigt nog egentligen ska ha baskrar... Annars har de svarta byxor och vit/svartrandiga tröjjor.

Roligt att du använde basker i din kommentar :)

Jag drog på med regnbågen mest för att jag i princip bara målar alla mina armeer i gråskalor... Lite knasfärg alltså som omväxling.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

benmannen

Inlägg av benmannen »

BoBo skrev:Ser nice ut! Jag vill se mer :)
Ok, här kommer lite mer:

Bild
Farseern bakifrån så man ser hans snygga frilla.

Bild
Autarch med power weapon.

Bild
Hornet eller Wave Serpent. Ska bygga om vapnen lite.

Bild
2 Death Jesters.

Bild
Death Jester med fallos Missile Launcher (olaglig jag vet men tänkte bara visa den).
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++

benmannen

Inlägg av benmannen »

En liten uppdatering av kvällens limmande.

En till skimmer som kan bli utrustad som en Wave Serpent med Scatterlasers eller en Hornet med Pulselasers... Jag byggde om min andra Hornet lite så att den kan bli en Wave Serpent också.

De ser lite små ut för att vara Wave Serpents, jag funderar på att bygga en liten portal på baksidan så det ser ut som om att de Stargatear in trupperna istället för att de har dem ombord...

Bild

benmannen

Inlägg av benmannen »

Här kommer listan jag ska börja speltesta. Om SweFAQen inte kommer tillåta Hornets så kommer jag lägga in 2 Wave Serpents med twinlinkade Scatterlasers och Spiritstones, de kostarrrr exakt samma poäng...

1750p Harlequin themed Eldar

HQ

Farseer
Doom, Fortune, Spirit Stones, Runes of Warding

8 Harlequins
7 Harlequins Kiss, Shadowseer

6 Harlequins
5 Harlequins Kiss, Shadowseer

Troops

12 Storm Guardians
2 Fusion Guns
Warlock w Spiritseer, Enhance

10 Storm Guardians
2 Fusion Guns

10 Guardians
Bright Lance

3 Jetbikes
Shuriken Cannon

Fast Attack

3 Vypers
all with Scatterlasers

1 Hornet
2 Pulse Lasers

1 Hornet
2 Pulse Lasers

Heavy Support

1 War Walker
2 Scatter Lasers

1 Falcon
Eldar Missile Launcher, Holofields, Spirit Stones

1 Wraithlord
Bright Lance, Wraithsword

Army Total 1747

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Tycker du borde skippa en vyper för att få in 3 scoring jetbikes till.
En bild säger mer än 1000 kaniner

benmannen

Inlägg av benmannen »

imp skrev:Tycker du borde skippa en vyper för att få in 3 scoring jetbikes till.
Det är nog ingen dum ide, bara 4 små scoringenheter känns lite tunnt just nu. Och då får jag in mer Harlequinfejsbikes! Det är bra för temat :)

Truant

Inlägg av Truant »

Alltid lika trevligt att följa dina bloggar Stefan!

Grymt snygga och stilrena som vanligt, jag gillar skarpt att du fått in lite färg på modellerna och eftersom de i övrigt är i gråskala förstärks det bara ännu mer!

Stort plus att du alltid är så noga med att byta ut vapen till de korrekta vilket gör att nybörjare har enkelt att förstå vad som är vad.

benmannen

Inlägg av benmannen »

Truant skrev:Alltid lika trevligt att följa dina bloggar Stefan!

Grymt snygga och stilrena som vanligt, jag gillar skarpt att du fått in lite färg på modellerna och eftersom de i övrigt är i gråskala förstärks det bara ännu mer!

Stort plus att du alltid är så noga med att byta ut vapen till de korrekta vilket gör att nybörjare har enkelt att förstå vad som är vad.
Tackar, ja jag är själv på noobnivå så det är skönt att ha det så korrekt som det går...

benmannen

Falcon

Inlägg av benmannen »

Här kommer min Falcon, jag gillar verkligen inte de vanliga Wave Serpents chassina, så jag satte ihop en leksak som lever upp till namnet Falcon mer.

Det är en Dark Eldar Razorwing som är rätt nerkapad. Jag tog bort delar av bakvingarna och kapade ner fronten en del. Sjäkva vapentornet är magnetiserat på plats, det är byggt av en vanlig plast Eldarjetbike med en Harliebikefront.

Lite knasig men ser snygg ut bredvid Hornetsen.

Bild

Bild

Bild

Blom

Inlägg av Blom »

Tycker den blev frän ^^ Tänkte faktist falcon innan jag läste täxen. Det innebär att du borde ha lyxats ^^
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Skriv svar