Space Marines

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
kelaino

Re: Space Marines

Inlägg av kelaino »

Tycker man ska få spela den, sjukt sönderkompad, men endå. Om lash och vissa mongoenheter/kombos får finnas tycker jag att dreadpodden också ska få det.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

kelaino skrev:Tycker man ska få spela den, sjukt sönderkompad, men endå. Om lash och vissa mongoenheter/kombos får finnas tycker jag att dreadpodden också ska få det.
Skillnaden är att Lash, mongonobz och liknande är officiella GW-regler. Dreadpoden är det inte. Det finns ingen anledning att tillåta FW-saker som är helt nerknarkade.

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

Tycker i så fall att det är märkligt om bara vissa FW-grejer får vara med. I så fall skulla man i det närmaste kunna hitta på egna modeller och om folk tycker de är balanserade spela med dem.

Min åsikt står allts som följer: antingen allt eller inget. om något är för nerknarkat, bortsupet eller motsvarande får man väll kompa det därefter eller helt enkelt inte tillåta imperial armour alls. Därmed släpper jag den diskussionen till andra.

Som ps kan jag väll tillägga att om det ska bannas saker så vore en bann-sida i SweFaQ och/eller RT-kompmallen trevligt att ha.
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Gascogne

Inlägg av Gascogne »

Men det är väl därför komp systemet finns för att göra balans på saker som är för bra?

Tycker att man ska tillåta dreadnought drop pod, visst ge den mycket minus komp om så önskas.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

kelaino skrev:Som ps kan jag väll tillägga att om det ska bannas saker så vore en bann-sida i SweFaQ och/eller RT-kompmallen trevligt att ha.
Det finns. Innehåller just nu Infernus Shells och Deathstorms.

Gascogne

Inlägg av Gascogne »

HeadWar skrev:
kelaino skrev:Som ps kan jag väll tillägga att om det ska bannas saker så vore en bann-sida i SweFaQ och/eller RT-kompmallen trevligt att ha.
Får man fråga varför Deathstorm drop pods är bannade? *nyfiken*

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Gascogne skrev:
HeadWar skrev:
Får man fråga varför Deathstorm drop pods är bannade? *nyfiken*
För att de är helt absurt obalancerade.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

För att de ganska lätt kan skjuta sex Whirlwindplattor i runda ett, för 75 poäng? Jämfört med en Whirlwind som kan skjuta sex Whirlwindplattor under ett helt slag om den inte blir sprängd, och kostar 85.

Gascogne

Inlägg av Gascogne »

HeadWar skrev:För att de ganska lätt kan skjuta sex Whirlwindplattor i runda ett, för 75 poäng? Jämfört med en Whirlwind som kan skjuta sex Whirlwindplattor under ett helt slag om den inte blir sprängd, och kostar 85.
Ah okay, visserligen har den bara BS 2 men ändå.

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Gascogne skrev:
HeadWar skrev:För att de ganska lätt kan skjuta sex Whirlwindplattor i runda ett, för 75 poäng? Jämfört med en Whirlwind som kan skjuta sex Whirlwindplattor under ett helt slag om den inte blir sprängd, och kostar 85.
Ah okay, visserligen har den bara BS 2 men ändå.
Ja och BS 2 är ju fruktansvärt när det är en platta
En bild säger mer än 1000 kaniner

Låst