Vad har du målat osv idag?
Re: Vad har du målat osv idag?
Färgpaletten på vargen och niden ligger lite väl lika tycker jag för att det ska bli bra kontrast i "duellen". Ser tufft ut dock.
Jag gillar verkligen dioramat. Jag hade dock hellre sett en Genestealer eller mer Gaunts för att få det att verka lite som en fair fight iaf. :> Nu känns det ganska uppenbart vem som vinner. Men igen, jag gillar det verkligen och det är grymt snyggt
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Tack ska ni ha. Stenen är byggd av trä, en gren som jag karvade lite i.
Ja, det hade kanske vart mer spännande med en Lictor...men jag hade ingen sån, men vill någon sponsra projektet så var så god;) Eller sälja billigt då jag tyvärr inte är ekonomiskt oberoende...
Tanken är att det ska komma i alla fall en till tyranid (av samma sort), men jag tog vad jag hade hemma.
Dioramat är ju inte klart ännu så det finns ju möjlighet att ändra kompositionen något.
Ja, det hade kanske vart mer spännande med en Lictor...men jag hade ingen sån, men vill någon sponsra projektet så var så god;) Eller sälja billigt då jag tyvärr inte är ekonomiskt oberoende...
Tanken är att det ska komma i alla fall en till tyranid (av samma sort), men jag tog vad jag hade hemma.
Dioramat är ju inte klart ännu så det finns ju möjlighet att ändra kompositionen något.
Jag är nyfiken på hur du gjorde istapparna. Riktigt snyggt, och lite av en: "Varför har jag inte sett det här förut?"-känsla.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"
Istapparna är gjorda med Water effect från Vallejo, men det var tidskrävande...men de ser bra ut tycker jag. Lagomt knöliga för att vara istappar på ett berg.
Hur menar du med "inte sett det här förrut"? Att idén är långt ifrån ny (tyranid/SW)?
Förslag på ytterligare komposition, den sista bilden är förslag 3 ur en annan vinkel. Strunta i fotokvalitén, utan försöka bara fokusera på kompositionen.

Hur menar du med "inte sett det här förrut"? Att idén är långt ifrån ny (tyranid/SW)?
Förslag på ytterligare komposition, den sista bilden är förslag 3 ur en annan vinkel. Strunta i fotokvalitén, utan försöka bara fokusera på kompositionen.

Jag menar att det ser oerhört realistiskt och bra ut, och jag kan inte påminna mig om att jag sett det förut, vilket även gör det originelltsynthet skrev:Hur menar du med "inte sett det här förrut"? Att idén är långt ifrån ny (tyranid/SW)?
Edit: Och jag pratar om istapparna fortfarande
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"
Tuff NattHerre, Marduk. Jag håller tummarna för att du hinner kasta ihop 1750pts lagom till nästa GothCon så kan vi visa vad 8:e Legionen går för med en ny bok!
Dra gärna igång en egen blogg också här på sidan.
Dra gärna igång en egen blogg också här på sidan.
Äsch, de slåss ju antagligen om vem som ska få ha det färgschemat, julurräven skrev:Färgpaletten på vargen och niden ligger lite väl lika tycker jag för att det ska bli bra kontrast i "duellen". Ser tufft ut dock.
En bild säger mer än 1000 kaniner
-
the godfather
Tyraniden har helt självklart adeptoskin.
tar efter utseenden på sin fiende för att kunna snika in obemärkt!
tar efter utseenden på sin fiende för att kunna snika in obemärkt!