Warpstorm 6 - 5-6 Maj

Dragonknights anordnar turneringar i Helsingborg

Moderator: whistler

Användarvisningsbild
Hylander

Re: Warpstorm 6 - 5-6 Maj

Inlägg av Hylander »

Johannesson skrev:Skulle det vara en vettig begränsning av Mechanised Assault att bara tillåta 1 fordon i just den formationen?

Jag kan tycka att det mest är dubbla exempelvis Land Raiders som känns jobbigt.
Tja det är det väl men med komp25 kan det vara svårt att få ihop en vettigt lista med 2 LR och massa bra CC killar i dem. Det som man kanske kan få ihop vettigt är ju orker i BW men om det inte känns farligt :roll: så är inte jag ledsen :twisted:
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Tror de elakaste sakerna man kan få till är battlewagons eller stormravens, trippla DE båtar med nastieness kommer väl också därikring.
Men det största problemet är att man i 2 fall av 3 kommer att tvingas ta emot en 1st turn charge av elakheter precis där man inte vill ha det. Många arméer har svårt att tackla det och kommer tvingas reserva vilket är väldigt bull i framför allt mission 1.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Andy Grey

Inlägg av Andy Grey »

Johannesson skrev:
Andy Grey skrev:Har lite frågor om Mechanised Assault efter ett par speltest:

Om man väljer en LR och en random enhet och vill joina dem med 2st IC (som det finns plats för), vad blir scoring i denna soppan?

Kommer man kunna använda sig av spearhead-rule om gubbarna sitter i Land raidern eller måste något hoppa ut inom 4"?
• IC i detta fallet är inte scoring om de lämnar enheterna, men de upphäver inte scoring. Som vanligt alltså.

• Ja, det kan man.
Enhet + LR = 2 scoring units. Tack då vet jag!

Låter rimligt att begränsa Mec-assault till endast 1 fordon. ( Jag kan inte trycka in 2st med en vettig lista i övrigt på komp 25, annars hade jag gjort det! :twisted: )
fauh skrev:Det är lugnt, jag väger upp det med att vara ytterst inkompetent!

Användarvisningsbild
refabricated

Inlägg av refabricated »

Problemet med Mech assault e den "garanterade" firstturn chargen på en arme som stått stilla. Inte hur många prylar som kommer in. Antalet prylar ställer bara till det i mission 1.

Johannesson

Inlägg av Johannesson »

Följande 4 ändringar görs från tidigare version av uppdragen:

• Mechanised Assault Spearhead begränsas till max 1 fordon och medföljande enhet.

• Uppdrag 2. Alla icke-flyende, icke-fordon, icke-HQ enheter som ej är embarked kan samla energi.

• Uppdrag 3. Måltavlorna ställs upp som följer: Innan några enheter sätts ut ställer spelarna först ut varsin måltavla i sin egen deployment zone och därefter varsin måltavla i motståndarens deployment zone. Alla måltavlor måste ställas ut minst 12" från övriga måltavlor, minst 12" från långsidorna och minst 18" från mittlinjen.

• Uppdrag 3. Night Fight första rundan.

De som har skickat in listor som påverkas av detta kommer naturligtvis att kunna ändra sina listor.

Filen uppdateras härmed (ändringar i rött).
Bilagor
Warpstorm 6 missions.doc
(27 KiB) Nerladdad 135 gånger
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Legion

Inlägg av Legion »

Liten fråga angående Destroyer spearhed.

Om Dawn of war är första rundan påverkas även spearheaden av detta då?

Användarvisningsbild
refabricated

Inlägg av refabricated »

Det finns inga dawn of war uppdrag, gissar att det e nightfight du syftar på. Och i detta fallet gissar jag att du måste ha tur med tärningarna när det gäller att se fienden.

Legion

Inlägg av Legion »

Ja de var nighfight som jag var ute efter. Nightfight går ju igång första rundan och med destroyer spearhead så skjuter man innan man kör igång första rundan så som jag förstod det. Därför jag undrar om spearheden blir påverkad.

Tycker de blir lite luddigt eftersom man får göra scoutmoves of sånt innan.

Användarvisningsbild
Gustav

Inlägg av Gustav »

Eftersom det händer innan första rundan så slipper du Night Fight. Men jag tror inte att det är menat så.

Legion

Inlägg av Legion »

Mest med den armen jag hade tänkt köra så är den nästan den ända vettiga spearheaden.
Om de är nightfight första rundan och de e nightfight under den shooten från spearhead så blir den ganska menningslös.

Ville mest höra mig för innan jag väljer så jag inte tar en helt menningslös spearhead ;)

Skriv svar