Din chans att påverka Summerfight
Moderatorer: Youndi, Boggalogg, patrik thoren
Din chans att påverka Summerfight
Då det tycks finnas ett oändligt antal kompfria 2000-poängsturneringar just nu, och vi faktiskt fick frågan om vi kunde tänka oss alternativ, ställer vi här frågan till de som kan vara sugna att besöka Kinna i sommar. Som vanligt kommer vi ha mat som ingår, bastu och vuxenläsk. Förhandlingar pågår om en kompletterande badtunna. Men frågan vi ställer handlar om själva spelet. Ska vi köra ännu en kompfri turnering, eller är folk sugna på en subjektiv komp? Det kommer inte vara vi själva som bedömer i så fall, utan en vänlig, utomstående själ har erbjudit sig att sätta ihop en kommité. Och innan frågan ställs - Summerfight går av stapeln första helgen i augusti!
- theWatchman
Re: Din chans att påverka Summerfight
Vore ju najs om man kunde träna för ETC på GW eftersom det bara är några veckor innan.
Kan hända att det kommer en Ulricehamns Open veckan efter, som kommer köra direkt efter ETC upplägget, beroende på hur bra det går första gången som sker nu.theWatchman skrev:Vore ju najs om man kunde träna för ETC på GW eftersom det bara är några veckor innan.
OnTopic: Jag gillar subjektiv komp. Jag gillar okompat. Jag har aldrig varit på Summer Fight eller Gamers Weekend. Men jag tycker ni ska köra vad ni gillar mest, och de ni tycker passar upplägget. Jag kommer se till att anmäla mig vilket fall som helst!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Ju fler kompfria turneringar desto bättre!
Nej. Det du skriver är i grund "Ju färre personer som kan får spela på en turnering de tycker är kul desto bättre". Ju mer variation bland turneringarna desto bättre.kombat skrev:Ju fler kompfria turneringar desto bättre!
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Jag har lovat mig själv att spela låg komp på nästa aktiva komp turnering. Så för min del gör det nog inte så mycket.
Det enda kompen gör att att den hindrar folk att spela med vad dem vill och gör kanske ger mer variation i arméval men mindre variation i enhetsval. MIN åsikt är att jag tycker komp är skittråkigt och förstör spelglädjen för mig därför gillar jag kompfritt. Vad din åsikt är bryr jag mig inte om. Men detta ska inte bli nån komp vs icke komp.egge skrev:Nej. Det du skriver är i grund "Ju färre personer som kan får spela på en turnering de tycker är kul desto bättre". Ju mer variation bland turneringarna desto bättre.kombat skrev:Ju fler kompfria turneringar desto bättre!
Dock anser jag att det finns alldeles för få kompfria turneringar framför allt i söder.
Du kan ha en poäng angående den geografiska spridningen. Men om alla turneringar var okompade skulle alla spela greykniggits(om man antar att alla vill placera sig så bra som möjligt) och kompade turneringar har gjort att jag har kunnat spela med eldar enheter jag aldrig skulle spelat med annars och gjort så med framgång. Så komp ger iaf mig variation från okomp. Men i vilket fall som helst så hoppas jag på fint väder till summer fight och mycket trevliga matcher.
-
the godfather
kommer det finnas pingisbord?