Jäkligt konstigt med tanke på vilka som var därlurräven skrev:Det är rätt underhållande att var man än läser om adepticon så har alla bra saker att säga om svenskarna
Adepticon 2012 - Resan, turneringen och festen!
Re: Adepticon 2012 - Resan, turneringen och festen!
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Ja, det är väl bara att banna dem. Släng gärna ut namn på forumet också så man vet vilka dropperserna är.Lillen skrev:Nycon kommer inte acceptera detta och om man droppar bara för att man inte vann så kan man fett glömma att få komma tillbaka.
Tycker inte man kan försvara personer som droppat bara för att man kör w/d/l.
Felet med adepticon och dess spelsystem har väl en hel del med storleken att göra. 256 spelare vill de vaska ner till 16. Då måste det ju till 4 vinster för att komma dit.
Jag kan känna att 6 matcher som det är på GC kan vara lite väl lite för 100+ spelare när en segrare skall vaskas fram. Anledningen till detta är väl att jag har en bakgrund som schackspelare där man har som regel att 2^(antalet ronder-1) >= antalet spelare. Dvs att är man 30 i en turnering så skall det vara 6 ronder i swissen. Detta så att man faktiskt skall kunna ta en förlust men ändå har chansen att vinna.
För en turnering av GC storlek skulle det kräva 8 ronder vilket kan vara svårt på en helg om man skall hinna med (3h per match samt att man kanske vill avsluta rimligt).
Att adepticon då hamnar på 9 ronder är kanske inte så farligt eftersom det bara ger en match till men vill de hålla sig till 3 dagar och en av dem skall vara lagturnering så blir schemat rätt galet, som om det inte var det redan...
Nu är det så illa att jag gillar att spela många matcher. personligen skulle jag vilja ha en "ironman" turnering där man kanske spelade 3+4+2 över en helg med fredagen inräknad. Tyvärr har jag bara inte fått gehör för idén ännu
Jag kan känna att 6 matcher som det är på GC kan vara lite väl lite för 100+ spelare när en segrare skall vaskas fram. Anledningen till detta är väl att jag har en bakgrund som schackspelare där man har som regel att 2^(antalet ronder-1) >= antalet spelare. Dvs att är man 30 i en turnering så skall det vara 6 ronder i swissen. Detta så att man faktiskt skall kunna ta en förlust men ändå har chansen att vinna.
För en turnering av GC storlek skulle det kräva 8 ronder vilket kan vara svårt på en helg om man skall hinna med (3h per match samt att man kanske vill avsluta rimligt).
Att adepticon då hamnar på 9 ronder är kanske inte så farligt eftersom det bara ger en match till men vill de hålla sig till 3 dagar och en av dem skall vara lagturnering så blir schemat rätt galet, som om det inte var det redan...
Nu är det så illa att jag gillar att spela många matcher. personligen skulle jag vilja ha en "ironman" turnering där man kanske spelade 3+4+2 över en helg med fredagen inräknad. Tyvärr har jag bara inte fått gehör för idén ännu
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Jag hade spelat på den turneringen !
4 matcher fredagen. 4 Matcher Lördagen. Räcker gott med två dagar! Allt annat är mesigt!För en turnering av GC storlek skulle det kräva 8 ronder vilket kan vara svårt på en helg om man skall hinna med (3h per match samt att man kanske vill avsluta rimligt).
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Me likeie!Hylander skrev:personligen skulle jag vilja ha en "ironman" turnering där man kanske spelade 3+4+2 över en helg med fredagen inräknad. Tyvärr har jag bara inte fått gehör för idén ännu
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.
Tror dock Swen har koll...
Jag gillar ditt upplägg, och tycker det verkar pretty awesome. Problemet är att det inte finns så många gånger man kan köra en sådan turnering utan att behöva ta ledigt. Jag skulle gärna vilja köra något av denna stilen i Ulricehamn, då jag också gillar att spela många matcher! Men det kommer inte ske innan hotellet har blivit utbyggt så man kan köra mer deltagare. Vilket förhoppningsvis blir redan nästa sommar om allt ser bra ut! :>. Vi får se hur det blir och om det finns intresse för detta, så kanske det funkarHylander skrev:Nu är det så illa att jag gillar att spela många matcher. personligen skulle jag vilja ha en "ironman" turnering där man kanske spelade 3+4+2 över en helg med fredagen inräknad. Tyvärr har jag bara inte fått gehör för idén ännu
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
-
Silvertejp
Jag som fortfarande är ung och fräsch hade gärna sett ett sådant upplägg
Ahhh... För med sig minnen till Gotcon när det var pass och man kunde spela både i Fantasy och 40K turneringen... 11 matcher på ett Gotcon var kul, men ganska förvirrande när varannan match var ett annat systemNu är det så illa att jag gillar att spela många matcher. personligen skulle jag vilja ha en "ironman" turnering där man kanske spelade 3+4+2 över en helg med fredagen inräknad. Tyvärr har jag bara inte fått gehör för idén ännu
/H
Spelar gärna 8-9 matcher över en helg, men det kräver ju mer av spelarna när man då tvingar till kortare matchtider.
Känns lite som den här tråden börjar gå lite väl off-topic. Skapa gärna nya trådar istället för att fylla upp den här
Annars får jag ta och såga i den...
Känns lite som den här tråden börjar gå lite väl off-topic. Skapa gärna nya trådar istället för att fylla upp den här
Annars får jag ta och såga i den...
Alexander Merinen