Adepticon - Intresse

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Jörgen

Re: Adepticon - Intresse

Inlägg av Jörgen »

Helt klart sugen

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Resans pris beror såklart rätt mycket på vad flyget kostar. Förra året fick vi en bra deal med hjälp av lite mer eller mindre lagligt trixande. Men om jag inte minns fel så kostade direktflyg sthlm-chicago med sas då 5500 spänn utan trixande.

När jag kollar nu på sas vill dom ha 7043 spänn för samma resa. Det priset kan nog hoppa lite hit och dit antar jag. Som Papa D skriver så är hotellen runt Adepticon betydligt billigare än i Sverige (vilket typ gäller hela planeten ...). Jag har för mig att vi betalade runt 700 spänn per natt för ett dubbelrum - det var ett stort jäkla rum med hörnsoffa, bauta-TV, skrivbord, litet pentry mm. Det finns en massa hotell runt konventet, alla verkar hålla hög standard och ungefär samma priser. Det klart bästa stället att bo på är i hotellet i samma byggnad som konventet, det var dessutom billigast eftersom man fick rabatt om man var spelnörd. (tyvärr hade det precis blivit fullt när vi skulle boka).

Adepticons lokaler ligger en bit från Chicago city. Vi kom fram till att om man vill kombinera turnering och semester är det kanske smartast att byta hotell under veckan.

Priserna på mat och dryck mm kändes överlag som ungefär 60-70% av priser man är vad vid här hemma.

Anmälan till konventet och de olika aktiviteterna var ganska knepigt sist. Det gick att betala med kreditkort via paypal, men det krävdes en hel del försök och inte alla korttyper verkade funka = var förberedd på ett visst mått frustration!

Jag ser extremt mycket fram emot 2012! Vi lovade dessutom jänkarna att det skulle komma en massa mera svenskar nästa år, och jag hoppas att löftet kan uppfyllas!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Ok ok.

Lillen
Jörgen
Snot
Papa d
Joakim
Gonka
Peterson
David
Argos
Nordlund
Jimmy H

Det är en i från 3 lag...
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

egge

Inlägg av egge »

Sitter i förhandling med kvinnan som även kommer bli min fru nästa år till vilken föreställning vi måste spara pengar till...hon gillade inte tanken på att skjuta upp brölloppet för att kunna åka till AdeptiCon och ETC-singeln... illa att hon inte är mer stöttande...
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
XecrNist

Inlägg av XecrNist »

egge skrev:Sitter i förhandling med kvinnan som även kommer bli min fru nästa år till vilken föreställning vi måste spara pengar till...hon gillade inte tanken på att skjuta upp brölloppet för att kunna åka till AdeptiCon och ETC-singeln... illa att hon inte är mer stöttande...
Episkt! :P

Halvar

Inlägg av Halvar »

Ni får gifta er på ETC. folk där kommer ändå ha det jäkligt kul så länge de inte är riktigt dåliga förlorare som förlorar så ni sparar in massvis med pengar på god mat och sprit till gästerna. Hur man ska få henne att ha roligt har jag dock inte listat ut än.
Ja' än't bittä'!

Bengtsson den yngre

Inlägg av Bengtsson den yngre »

Halvar skrev:Ni får gifta er på ETC. folk där kommer ändå ha det jäkligt kul så länge de inte är riktigt dåliga förlorare som förlorar så ni sparar in massvis med pengar på god mat och sprit till gästerna. Hur man ska få henne att ha roligt har jag dock inte listat ut än.
Lyteskomik?
vladdi skrev:Spying? I'm not spying. Just reading an interesting forum;)

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

egge skrev:Sitter i förhandling med kvinnan som även kommer bli min fru nästa år till vilken föreställning vi måste spara pengar till...hon gillade inte tanken på att skjuta upp brölloppet för att kunna åka till AdeptiCon och ETC-singeln... illa att hon inte är mer stöttande...
Jag är i en mycket snarlik situation...

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

speedfreek skrev:
Jag har varit gift i lite drygt 13 år, jag tänker inte ens fråga
En bild säger mer än 1000 kaniner

egge

Inlägg av egge »

imp skrev:
speedfreek skrev:
Jag har varit gift i lite drygt 13 år, jag tänker inte ens fråga
Holy shit, Nordlund! Vi måste åka nästa år eller så kommer det aldrig bli av!
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Skriv svar