Ultramarines, vilka är de?

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Gonka Koff

Re: Ultramarines, vilka är de?

Inlägg av Gonka Koff »

speedfreek skrev:Härma Gonka Koff.
Hans listor (utan Land Raider) är balanserade på alla möjliga sätt och kul att möta och säkerligen att spela också.
Tackar!

Skall saningen fram så är det ju egentligen inte min egen uppfinning som jag jag brukar spela. Jag härmade ju den lista som Ben spelade framgångsrikt på ETC 2010, med bara några små skillnader.
När jag träffade honom på Adepticon erkände jag mitt tilltag och vi diskuterade vad jag ändrat från hans lista.
Hedrande nog härmade han mig tillbaka till årets ETC genom att ta med flera av de förändringar jag gjort. Han snittade 16/20 på 6 matcher vilket är jäkligt starkt i sammanhanget.
Som Pelle skriver är armén skitkul att spela och stabil som satan. De flesta verkar dessutom tycka att den är sjysst och inte speciellt ostig. Dock är kompmallen inte lika blåögd, utan ger den typ den komp den förtjänar (dvs runt noll). Men, grejen är att landraidern och terminatorsarna faktiskt är utbytbara vilket höjer upp kompen avsevärt. Kolla in den lista som Speedfreek tipsar om så fattar du vad jag menar! (nä, den är inte min).

Här är en utmärkt battlereport från Ben som kanske kan ge lite inspiration:
http://www.belloflostsouls.net/2011/09/ ... match.html
Min adepticonlista på 1850 poäng har en IronClad i pod istället för basic-dread, typhonerna var i en skvadron (pga kill pointmissions), jag hade laserkanoner i tacticals och nån meltagun mer.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Olof

Inlägg av Olof »

Så här skulle jag bygga en ultramarines-lista!

Captain 130
twin lightning claws

Command squad 180
2 melta, powerfist, banner, champion, apotechary
rhino

dreadnought
multimelta

dreadnought
multimelta

10 tacticals 190
lascannon, flamer, power weapon
rhino

10 tacticals 210
missile launcher, melta, combimelta, powerfist
rhino

10 tacticals 170
missile laucnher, flamer
raxxorback - heavy bolter

10 assault marines 215
power fist

5 devastators
4 missile launchers

5 devestators
4 missile launchers

Om du vill can du switcha dreaden och kaptenen mot Sicarius och köra 2nd company. Inga konstigheter, bara att sätta igång. :)
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Olof skrev: 5 devastators
4 missile launchers

5 devestators
4 missile launchers
Vilka ger bäst komp?

Användarvisningsbild
Olof

Inlägg av Olof »

Ingen aning, man kan ju switcha ena squaden till plasmakanoner eller heavy bolters eller nåt annat fräckt.

Edit: du luktar bäst komp!
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Skriv svar