Salamanders 1500

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Användarvisningsbild
Röde

Re: Salamanders 1500

Inlägg av Röde »

På högre poäng tycker jag du ska ge dem en Redeemer iaf. och låta Sternguards åka Godhammer istället.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Silversixx

Inlägg av Silversixx »

Monstret, det är ett töntigt amerikanskt uttryck för en vanlig land raider med två länkade laserkanoner.

Jacke

Inlägg av Jacke »

Silversixx skrev:Monstret, det är ett töntigt amerikanskt uttryck för en vanlig land raider med två länkade laserkanoner.
På vilket sätt är det amerikanskt? Godhammer är en term som GW själva använder. Enligt fluffet så är det namnet på den typen av lascannons som sitter på land raidern.

Angående listan så tror jag att du vinner på att byta Sternguards meltor till combi meltor. Sternguards mår bäst av att behålla sina bolters eftersom deras super-ammo kan vara väldigt användbar.

Jag tror att listan skulle funka bra på turneringar. Dock så spelas de flesta turneringar på 1750p så det kan vara värt att tänka över.

Monstret

Inlägg av Monstret »

Silversixx skrev:Monstret, det är ett töntigt amerikanskt uttryck för en vanlig land raider med två länkade laserkanoner.
Tack då har jag koll på det också :)

Jacke: Tänkte använda dem som någon form av tank hunters. Men jag kanske har meltor så att det räcker iaf? Måste erkänna att jag har tänk över om jag verkligen vill förlora Special-ammo på två. Jo det verkar vara 1750p som gäller. Kanske får hitta någon trevligt att trycka in.(anledningen till att jag landa på 1500 var faktiskt att jag planerade en 1000p från början, men lyckades inte få in vulkan på så låg poäng, och en salamander arme utan vulkan vore otänkbart i mina ögon). Fråga: borde jag absolut lägga till lite armour för dom sista poängen? Har alltid varit lite förtjust i infanteri listor som det kanske märks :)

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Samma lista, men med komputräkning. Jag vet inte hur alla andra har räknat, men fel är det. Jag förutsätter att det är fem Thunderhammers, eftersom det är bäst. :) Skriv gärna ut en siffra på hur många det är. (Kompsiffror inom parentes är om det bara är en Terminator som har hammare.)

HQ:
Vulkan : 190 Pts -13 (-12)

Troop:
x10 Tactical squad: Flamer & multi melta, power sword 185 pts -3
Rhino:35 Pts -3

x10 Tactical squad: Flamer & multi melta, power sword 185 pts -3

x10 Tactical squad: Flamer & multi melta power sword 185 pts -3

Elite:
x5 Assult Terminators: Thunder Hammer & Storm shield 200 Pts -11 (-7)
Land Raider: Multi-melta 260 Pts -17

Sternguard Veterans: 2 meltaguns & 3 combi-flamers 150 Pts -3

Vehicles: -9

1495 Pts, komp 28/100 (33/100)

Detta klassas som en hyfsat hård lista, åtminstone om man tittar på kompen. Jag tycker den ser stabil ut, så länge man inte får för sig att det är en närstridslista. Personligen hade jag varierat Rhino-squadsen lite, kanske gett en av dem en fist, och en eller två av dem laserkanoner/missile launchers så att man kan dela upp enheterna. Melta/combi-melta är också trevligt, och kostar lika mycket som ett powerweapon. (Men ger väsentligt sämre komp.) Det är dock lite av en smaksak.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Angående Land Raider så tycker jag att en helt vanlig är ett självklart val i den här listan, som du själv säger så är det bra att ha någonting som skjuter längre än 24".

Monstret

Inlägg av Monstret »

Tackar för tankar och råd HeadWar! Jo det är 5 st Thunderhammers i Terminator gruppen, jag visste faktiskt inte att man kunde blanda så jag var tydligen lite oklar där vilket jag ber om ursäkt för. Jag ser armen mer som en "nära men inte närstrid". Min plan är alltså att ta mig inom 24 tum med hjälp av transport och släppa lös bolter så mycket som det går mot infanteri, sedan när fienden kommer nära så utnyttjar man flamers och assultar dom förhoppningsvis mer försvagade fienderna. Jag förstår mycket väl din tanke med Rhino squadsen, tycker egentligen själv inte om copy enheter men i detta fall så vill jag få maximalt med melta och flamers, både för fluff och för att utnyttja vulkans special rule så mycket som möjligt

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Doc - jobbar du på HQ bank? Bästa matten Ever!

42,5/10 = 8.5 som avrundas till 9

Fniss fniss
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
The Gretchin

Inlägg av The Gretchin »

Papa D skrev:Doc - jobbar du på HQ bank? Bästa matten Ever!

Fniss fniss
Han delade ju med 5???
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Doc Sniksnak

Inlägg av Doc Sniksnak »

Papa D skrev:Doc - jobbar du på HQ bank? Bästa matten Ever!

Fniss fniss

Blev lite fel där :lol:, men jag kom ju fram till "rätt" resultat till slut. Tänkt rätt, skrev fel. Nu blev jag ju tvungen att se på ett nyhetsklipp om HQ bank också. Tänk vad den här hobbyn är allmänbildande.

Skriv svar