Du måste inte men det är ganska bra med fordon. Du kan helt klart bygga en lista med mycket infanteri.Pistolmannen skrev:Tycker IG verkar roliga, men måste man ha jätte många fordon?
Gillar deras fotsoldater
Vilken armé gillar ni mest?
Re: Vilken armé gillar ni mest?
Henke skrev:Du måste inte men det är ganska bra med fordon. Du kan helt klart bygga en lista med mycket infanteri.Pistolmannen skrev:Tycker IG verkar roliga, men måste man ha jätte många fordon?
Gillar deras fotsoldater
IG är en rätt schysst nybörjar armé. De är väldigt bra och inte särskilt svåra att spela. Arméer med mycket infanteri funkar bra att spela med, även om det tar lång tid att flytta alla modeller och ännu längre tid att måla dem.
Öh, va?Jacke skrev:IG är en rätt schysst nybörjar armé. De är väldigt bra och inte särskilt svåra att spela.
IG är inte lättspelade och vill du ha en nybörjararmé är IG helt fel. Vill du ha en armé som slår hårt men är hyffsat lättspelad ska du ta en 3+ armé. De är mycket mer förlåtande att spela med. Varje misstag svider inte lika mycket med dessa.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Tau- man får massa coola robotar
tyranider- massa stoa monster och små
Space marine - dom har tecmarins och dread-nöter
tyranider- massa stoa monster och små
Space marine - dom har tecmarins och dread-nöter
becon är ganska roligt.
-
the godfather
chaos har allt.
de kan vara tåliga, ömtåliga. hårda, mjuka. snabba, långsamma. shooty, enbart närstrid. osv..
detta gör att de blir roliga att möta och spela, variation förnöjer.
de kan vara tåliga, ömtåliga. hårda, mjuka. snabba, långsamma. shooty, enbart närstrid. osv..
detta gör att de blir roliga att möta och spela, variation förnöjer.
Jag tycker inte heller att IG är speciellt svårspelade men det som talar emot dem är mängden figurer du måste modellera, måla osv.
Det är nog inte fel att känna på och spela en del innan du bestämmer dig för vad du vill spela då det är mycket engagemang och pengar att investera.
Jag skulle inte ta en armé bara därför att den är bra, lättspelad eller vadsom utan det jag verkligen lockas av. Tja, att en armé är exempelvis är bra kan ju definitivt göra den mer attraktiv men folk har ju olika uppfattning om vad som är lockande för just dem.
Det är nog inte fel att känna på och spela en del innan du bestämmer dig för vad du vill spela då det är mycket engagemang och pengar att investera.
Jag skulle inte ta en armé bara därför att den är bra, lättspelad eller vadsom utan det jag verkligen lockas av. Tja, att en armé är exempelvis är bra kan ju definitivt göra den mer attraktiv men folk har ju olika uppfattning om vad som är lockande för just dem.
Jag tycker att det är precis tvärt om. IG är så billiga så att man knappt känner av förlusterna, medan Marines är så få att man knappt har råd att göra misstag. Oftast när jag spelat med/mot IG så är det de vanliga gruntsen som avgör, de är många, billiga, relativt tåliga (4+ cover) och dessutom förvånansvärt bra på att döda saker när ordersystemet fungerar. Allt detta uppbackat av elaka hydror/vendettor som blåser rhinos av banan och tonvis av chimeror.Röde skrev:Öh, va?Jacke skrev:IG är en rätt schysst nybörjar armé. De är väldigt bra och inte särskilt svåra att spela.
IG är inte lättspelade och vill du ha en nybörjararmé är IG helt fel. Vill du ha en armé som slår hårt men är hyffsat lättspelad ska du ta en 3+ armé. De är mycket mer förlåtande att spela med. Varje misstag svider inte lika mycket med dessa.
-
the godfather
det svåra med ig är att när det väl är deployat, så är halva matchen spelat för många av enheterna....
Tyvärr skriker alla fortfarande "win button" när de ser IG men jag skulle knappast kalla dem nybörjarvänliga (speciellt inte i kompat!!!!!!!!!!) Grejen är att en noob med IG spöar andra noobs men det är fruktansvärt svårt att nå resultat med IG när två duktiga spelare möts.Jacke skrev:Jag tycker att det är precis tvärt om. IG är så billiga så att man knappt känner av förlusterna, medan Marines är så få att man knappt har råd att göra misstag. Oftast när jag spelat med/mot IG så är det de vanliga gruntsen som avgör, de är många, billiga, relativt tåliga (4+ cover) och dessutom förvånansvärt bra på att döda saker när ordersystemet fungerar. Allt detta uppbackat av elaka hydror/vendettor som blåser rhinos av banan och tonvis av chimeror.Röde skrev:Öh, va?Jacke skrev:IG är en rätt schysst nybörjar armé. De är väldigt bra och inte särskilt svåra att spela.
Mina personliga favoritlag är:
1: Space Wolves (kompetativt codex med många roliga och kompetativa builds)
2: IG (Coolaste fluffet i hela spelet och dessutom en stark codex med flera kompetativa builds)
Han frågade efter armé, inte lag.