Alla listor
Moderatorer: DHettNeck, GoB40k
-
Gonka Koff
Re: Alla listor
Inga Space Marines heller. SM har gått och blivit väldigt ovanligt nuförtiden.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
-
Desertlord
Inga mjukisbyxor listor den här turneringen heller men det ska det väl inte vara när SM ska avgöras.
Changeling 5p versus Eldar 1500p 1-0
Håller med.
Hårdare listor har jag inte skådat någonsin. Men, det är SM och då tycker jag det ska vara fria tyglar.
Hårdare listor har jag inte skådat någonsin. Men, det är SM och då tycker jag det ska vara fria tyglar.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019
Om kriget kommer, 2019
- speedfreek
Jag tror detta kommer bli helt jävla fucking fantastic awesome!
@Tröger. Ja, det var en komplimang.
@Tröger. Ja, det var en komplimang.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag tror också att detta kommer bli awesome
Sjukt hårda listor.
Tycker dock att listorna i SM är lite mer orginella och udda än de i öppna vilket jag tycker är roligt. Kul att se att folk testar lite nya varianter även i ett stenhårt klimat
Tycker dock att listorna i SM är lite mer orginella och udda än de i öppna vilket jag tycker är roligt. Kul att se att folk testar lite nya varianter även i ett stenhårt klimat
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
+1, jag håller med dig =)
/D
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Tycker det är kul att det inte finns så många listor som liknar varandra(utom demoner då da, men det gör väl ingen förvånad...).
Det finns SM/IG horder, mechspamm, superdefensiva listor, arga alphastrikare, psykarlistor, balanserade, dödsstjärna, osv osv.
Tycker det är svårt att säga att okompat saknar variation...
Det finns SM/IG horder, mechspamm, superdefensiva listor, arga alphastrikare, psykarlistor, balanserade, dödsstjärna, osv osv.
Tycker det är svårt att säga att okompat saknar variation...
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Alla listor
Förstår inte vad du menar... Jag har 7 Fiends kontra rundströms 2 Heralder och 1 pläggis. Sjukt stora skillnader...
-
Gonka Koff
Jaha nu har man glott igenom listorna ett par varv. Det känns överlag rätt ok (jag spelar ju ändå Necrons, så man har ju svar på rätt mycket.)
Men fan vad läskig Linus lista är!!!
Sen bävar jag för nidsen, kommer bli väldigt kämpiga matcher. Demonerna är ju alltid läbbish, men det känns klart bättre att ha neckrons än SM i den matchupen.
Davids ärkemongolista ser ju rätt kass ut på pappret, men kan bli både en och två växlar värre med rätt trolleri.
Sen har vi Åhs med tre manticoror, det kan ju utan tvekan gå helt åt helvete snabbt.
Men satans vilken fin blandning av bra listor vi har! Jag tror faktiskt att de enkla restriktionerna har fungerat riktigt bra!
Men fan vad läskig Linus lista är!!!
Sen bävar jag för nidsen, kommer bli väldigt kämpiga matcher. Demonerna är ju alltid läbbish, men det känns klart bättre att ha neckrons än SM i den matchupen.
Davids ärkemongolista ser ju rätt kass ut på pappret, men kan bli både en och två växlar värre med rätt trolleri.
Sen har vi Åhs med tre manticoror, det kan ju utan tvekan gå helt åt helvete snabbt.
Men satans vilken fin blandning av bra listor vi har! Jag tror faktiskt att de enkla restriktionerna har fungerat riktigt bra!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Alltså hur gäller med Imotekh och gula/blåa allies. Blixtrar han på den "sina". Jag antar så och då kan det ju inte vara så kul...
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.