Fråga om andrahandsmarknaden

Något du saknar eller vill bli av med?

Moderator: Katarsis

Mutt

Re: Fråga om andrahandsmarknaden

Inlägg av Mutt »

Anledningen till att man inte får lika mycket för saker i Sverige som i USA är att de som har gott om pengar i USA har väldigt gott om pengar medans i Sverige är vi mest en stor drös medelrika/medelfattiga.

Sponsra

Inlägg av Sponsra »

katzenjammer skrev:Jag tänker vara fräck och helt ignorera din fråga.

Jag vill gärna se bilder på armen faktiskt. Finns dom att se någonstans?

Personligen skulle jag nog kunna tänka mig att köpa en begagnad armé för nypris eller mer. Speciellt på runt 3k, för man kör ju oftast på 1500-2000p så en sån armé innebär ju att man kan köra lite olika.
Jomenvisst, där är den. Innehåller, om jag inte minns fel:

30 tactical marines med serganter och extramodeller för att kunna variera special och heavy weapons
10 Devastators
10 Terminators
1 Captain
1 Chaplain
1 Librarian
1 Apotechary
1 techmarines med 2 Servitors
10 Assaultmarines
5 Scouts (mina finaste, moddade med Empire-armar och med bortfilat hår och gs-mohawks för att se ut som gamla Advanced Space Crusade scouter)
2 Rhinos
1 Drop pod
2 Preds
1 Razorback
1 Landraider
2 Dreadnoughts
1 Landspeeder

Tack för input alla!

Sponsra

Inlägg av Sponsra »

Fortsätter att fundera på min eventuella försäljning. Nypris på grejerna är ca 5500 sek. Skicka inom europa skulle kosta 400-500. Funderar på att lägga upp den på heresy-online för nypriset, typ 500-600 pund alltså. Är det någon som har erfarenhet från att sälja där? Är det för saftigt pris för att gå? Finns det kanske t.o.m spekulanter här på detta forum eller är månne armé-typen för omodern?

Armén i fråga kan som sagt ses här: http://www.heresy-online.net/forums/sho ... hp?t=95969

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

testa lägga upp dom här på forumet (skadar inte att testa) 5500kr är inte mycket för en så stor och snyggt målad armé

Jag målar ju comissions och skulle jag måla upp en sådan armé i den standarden skulle bara målningen gå på minst det priset faktiskt.
så tror det kan finnas intresse för armén även i Sverige , men du kanske få vänta lite på köpare

Det är som sagt en riktigt snygg armé och det är IF som är populära bland SM spelare , så tror absolut du kan få den såld i Sverige

DragoZ

Inlägg av DragoZ »

Hello

Im writing in English as im from Denmark.

Very nice army. Solid paintjob and many cool details as the OSL and weathering. They should not be sold below the retails price thats for sure.

Actually i recently saw this army on Ebay which is around same size and with a pretty nice paintjob but not quite as crisp as yours if you ask me. Anyway here is link:

http://www.ebay.com/itm/140973797640?ss ... 1438.l2649

6 days left. Maybe it could give an idea what your army could be sold for.

Peace

Dragos

Stefan-RT

Inlägg av Stefan-RT »

För att ge dig ett ytterligare hum om priser:
http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... =14&t=8934

Denna gick för 2500kr

Mycket handlar som sagt om rätt köpare vid rätt tidpunkt.

Skriv svar