Imperial Knights?
Re: Imperial Knights?
@Mortarion nu låter du lite väl pessimistisk. För det först är det ganska stor skillnad på en super-heavy och en flyer. Flyers är inte alls så tåliga som folk försöker tro att dem är. Statisktikt sätt är en stormraven lika tålig som en Land Raider ungefär. Men jag håller med dig i att jag hoppas inte att man kommer få köra med Imperial Knights. Jag hoppas också på ett mer minimalistiskt turneringsspel med mindre optionalval då alla allies och brutna kombos och synergier codex emellan börjar bli en aningen tröttsamt.
ehum... min närstridstrygon vill ha ett ord med din mattelärare... att ha en chans att ha sönder en land raider är inte i närheten av att inte på något sätt ha en chans att ha sönder en sttormraven.kombat skrev: Statisktikt sätt är en stormraven lika tålig som en Land Raider ungefär.
Ja' än't bittä'!
tja fångar du den i hover mode så är den tom lättare att ha ihjäl. Men visst annars erfodras det skytte vilket nids också har...
Din flygande hive tyrant kanske kan få ett ord i luften också, han har låååångt mycket enklare att döda en stormraven än en land raider...Halvar skrev:ehum... min närstridstrygon vill ha ett ord med din mattelärare... att ha en chans att ha sönder en land raider är inte i närheten av att inte på något sätt ha en chans att ha sönder en sttormraven.kombat skrev: Statisktikt sätt är en stormraven lika tålig som en Land Raider ungefär.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
har han? jag kanske inte kör den monobuild som alla andra tvingats till i den nya codexen och styrka 6 vector strikes mot AV 12 som utmanövrerar flyranten är i mina ögon inte lika bra som styrka 10 med reroll mot AV14.Excessus skrev:Din flygande hive tyrant kanske kan få ett ord i luften också, han har låååångt mycket enklare att döda en stormraven än en land raider...Halvar skrev:ehum... min närstridstrygon vill ha ett ord med din mattelärare... att ha en chans att ha sönder en land raider är inte i närheten av att inte på något sätt ha en chans att ha sönder en sttormraven.kombat skrev: Statisktikt sätt är en stormraven lika tålig som en Land Raider ungefär.
grejen är att säga att något är lika tåligt men utelämna den viktiga detaljen "om du spelar skytte" är inte ett fullständigt argument i mina ögon. det är mer som att lyssna på monologerna i "Debatt" och tro att det är hela sanningen.
Ja' än't bittä'!
Hans tolv skott i baken på den kanske har en bättre chans...
Och vaddå "om du spelar skytte", varför spelar du inte skytte? Inget skytte alls?
Och vaddå "om du spelar skytte", varför spelar du inte skytte? Inget skytte alls?
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Enda armén som eventuellt kan säga att de inte har skytte är DAEMONS, då deras fjuttiga lilla skytte kan denyas.
Det är också enda armén som kommer ha problem med Imperial Knights, eventuellt, 9 screamers borde orsaka tillräckligt med skada mot den tror jag, en demonprins chefar upp honom ordentligt.
Alla andra arméer kan skjuta ut den. Är ni seriöst rädda för 2 Leman russ battle tanks (lika tåliga som en Knight)? Trams...
Det är också enda armén som kommer ha problem med Imperial Knights, eventuellt, 9 screamers borde orsaka tillräckligt med skada mot den tror jag, en demonprins chefar upp honom ordentligt.
Alla andra arméer kan skjuta ut den. Är ni seriöst rädda för 2 Leman russ battle tanks (lika tåliga som en Knight)? Trams...
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Jag tror generellt inte att folk har problem med knekten i sig utan med att den har styrka D på sitt megaüberchainsword.
Excessus skrev:Jag tror generellt inte att folk har problem med knekten i sig utan med att den har styrka D på sitt megaüberchainsword.
Mot det mesta är det ingen skillnad på det där och en balesword prins, förutom för eternal warriors (boo hoo för att chaptermaster inte kan stå upp mot ALLT)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Knekten i sig är inte så farligt bruten. Problemet med den är att man inte vill öppna "the P.box".
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015