LBK mallen 2.0 BETA 2 - feedback

Moderatorer: Pärssi, Lillen

egge

Re: LBK mallen 2.0 BETA 2 - feedback

Inlägg av egge »

Gonka Koff skrev:Cool, MITTZ :)

Jo, har funderat lite på White Scars, min theoryhammer säger mig att dom kan bygga den just nu hårdaste, läskigaste och bästaste turneringslistan av alla.

Vad sägs exempelvis om att möta detta nu på Fantasia: ?
1995p WS
Khan
Command biker squad, apotekare
6 fulla bikesquads (8+1) med mm attackbike & dubbla grav
3 scout bikers
Assault squad i pod med 2 flamers
Finns typ 30 poäng kvar till exempelvis melta bombs.

Det här spektaklet kompar 3. Eftersom listan enligt mig är den bästa som finns (!), borde den kompa ungefär 10.
Har såklart inga som helst vettiga förslag om hur det ska gå till.
Sorry Lampen men trots din större skicklighet så kan jag nog göra en nidlista som slår det där med komp 3. Eller har dem det där torrent standardet som Ravenwing har?
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Ceasar

Inlägg av Ceasar »

Gonka Koff skrev:Cool, MITTZ :)

Jo, har funderat lite på White Scars, min theoryhammer säger mig att dom kan bygga den just nu hårdaste, läskigaste och bästaste turneringslistan av alla.

Vad sägs exempelvis om att möta detta nu på Fantasia: ?
1995p WS
Khan
Command biker squad, apotekare
6 fulla bikesquads (8+1) med mm attackbike & dubbla grav
3 scout bikers
Assault squad i pod med 2 flamers
Finns typ 30 poäng kvar till exempelvis melta bombs.
Håller med, den listan är fan inte rolig att möta. Själv skulle jag nog göra något annat med scoutbikes och assault droppen, men helt klart en jävligt stabil lista. 3 i komp låter ruggigt billigt.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Ceasar skrev:Håller med, den listan är fan inte rolig att möta. Själv skulle jag nog göra något annat med scoutbikes och assault droppen, men helt klart en jävligt stabil lista. 3 i komp låter ruggigt billigt.
Åhå! nån som håller med! ;)
Scout bikers är en counter till countern, dvs 50% chans att motståndarens infiltratörer inte hindrar din scout move. Men visst, pod:en kan man nog byta ut mot annat.

@Egge: Nä, dom har inget dakka-banner, men är typ dubbelt så många gubbar som en "optad" RW-armé, så mängden pang-pang är typ likvärd. Dock har dom, precis som RW, både hit&run och scout, plus lite annat lull-lull som inte RW har. Menar du att du kan du bygga en all-comers nids på komp 3 som slår den här, och som dessutom är står sig fint mot exempelvis komp 3 Eldar? Det skulle förvåna mig, men kanske nidskonungen gör det igen! ;)
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

egge

Inlägg av egge »

Gonka Koff skrev:
Ceasar skrev:Håller med, den listan är fan inte rolig att möta. Själv skulle jag nog göra något annat med scoutbikes och assault droppen, men helt klart en jävligt stabil lista. 3 i komp låter ruggigt billigt.
Åhå! nån som håller med! ;)
Scout bikers är en counter till countern, dvs 50% chans att motståndarens infiltratörer inte hindrar din scout move. Men visst, pod:en kan man nog byta ut mot annat.

@Egge: Nä, dom har inget dakka-banner, men är typ dubbelt så många gubbar som en "optad" RW-armé, så mängden pang-pang är typ likvärd. Dock har dom, precis som RW, både hit&run och scout, plus lite annat lull-lull som inte RW har. Menar du att du kan du bygga en all-comers nids på komp 3 som slår den här, och som dessutom är står sig fint mot exempelvis komp 3 Eldar? Det skulle förvåna mig, men kanske nidskonungen gör det igen! ;)
Knappast eldar. Eller tau. Men den här listan har kanske något jag missar? Hård, absolut! Men hur mycket psychic skydd har den? Hur bra är grav weapons mot lätta fordon? Finns mycket jag inte känner till. Kanske de har en speciell Hit and run? På högre Initiativ (har för mig att jag läst om det)? För annars är tyvärr hit and run rätt mycket bättre i teorin än i verkligheten. Utan att ha koll på nya marines så skulle jag säga att listan har svårt mot DE för poison, flygande monster (stora enheter som måste skjuta tillsammans eller kan man combat squadda fortfarande?), flyers överlag och snabba närstridsarméer. Jag säger inte att listan är dålig eller att jag borde vinna mot den och den kan mycket väl vara hårdare än komp 3 men jag tror inte den är något av det hårdaste som finns.

Men då känner jag endast till grav weapons som gimmiks...
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Jochen

Inlägg av Jochen »

Jag röstar för att du åker på ett par turneringar och beatar face med den.

On a sidenote, från Gk-delen i mallen.
"1 Any independent character if battle brother (unless the army already has the "and they shall know no fear" special rule)"
Gks har väl inga battle brothers iirc?
It's a Gentlemen's Agreement, Huzzah!
-------------------------------------
Flaming Dolphins

Användarvisningsbild
Papa D

LBK mallen 2.0 BETA 2 - feedback

Inlägg av Papa D »

Jo, tech priests va?
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Boggalogg
Kontakt:

Inlägg av Boggalogg »

Jochen skrev:"1 Any independent character if battle brother (unless the army already has the "and they shall know no fear" special rule)"
Gks har väl inga battle brothers iirc?
Inte en enda...

Användarvisningsbild
Boggalogg
Kontakt:

Inlägg av Boggalogg »

En fråga ang SM poddar:
Säg att man tar en kapten med c-flamer, command squad (5 man) 2 flamers och pod, tact squad (5 man) melta, c-melta och pod, tact squad (5 man) melta, c-melta och pod. Kommer varje pod då att räknas som 2, trots att det bara är totalt en modell i övriga listan som kan ta plats i en av dem?

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Boggalogg skrev:En fråga ang SM poddar:
Säg att man tar en kapten med c-flamer, command squad (5 man) 2 flamers och pod, tact squad (5 man) melta, c-melta och pod, tact squad (5 man) melta, c-melta och pod. Kommer varje pod då att räknas som 2, trots att det bara är totalt en modell i övriga listan som kan ta plats i en av dem?
Som det är formulerat just nu, JA, men det är inte tanken. Ska kolla om det går att lösa.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Boggalogg
Kontakt:

Inlägg av Boggalogg »

Följdfråga:
Om jag tar med en femma sternguards med combi-vapen på alla i en pod, hur många poddar (inkl de 3 ovan nämnda) ska räknas som 2? Med samma kapten som i min förra fråga

Skriv svar