Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
lurräven

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av lurräven »

Serpent skrev:Commissionmålad Death Spectre. Nu ska det bara bli nio till...
Fin! Hur var figuren att jobba med? Var det lätt att få av honom från "pelaren"?

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

De flesta är ganska lätta att klippa bort, men ibland behöver man laga med Grey/Green Stuff. Och eftersom det ingår sjukt mycket tygremsor som man kan staga upp med är inte stenarna nödvändiga...

Men den killen som är nästan horisontell var något motspänstig.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Vad ska man säga, tror det är svårt att undvika att ta en sån här rackare i nya codexen.

Bild
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

Rasmus: Assasin i grå sparkdräkt :wub:

Vad använder du för lack? eller är det dipp som gör dina modeller så "blanka" eller är det en blixt inblandat?
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Vallejo Acrylic Gloss Varnish.

Vissa modeller kör jag purity seal över efteråt, beroende på vad jag tycker är lämpligt.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

paintner

Inlägg av paintner »

suttit o lekt och det blev såhär.
fick färgschemat av adde_z ... ett försök att efterapa hans terminatorer.

roben är gjord lite snabbt för att få lite mer färg på modellen och se hur schemat funkar mot det.
bilden gör inte riktigt alla detaljer rättvis som blir när man leker och tonar med en airbrush.

det vita på roben syns allt för mkt iom ljus+blixt. och tanken är vä latt göra det bättre och mindre vitt på de riktiga modellerna. men det är gjort i all hast för att få färg på modellen och lite nyans mot armourn.

utöver det så är det ett lite benigt/skitigt schema. första försöket. ska väl se om det kan göras bättre på en ny figur imorgon innan det ev. körs på alla gubbs ... måste inhandla färger så det räcker också =)
Bilagor
testmarine
testmarine
_MG_0024_cr.jpg (74.43 KiB) Visad 1408 gånger
- black templars @ time of ending -

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

Rasmus skrev:Vallejo Acrylic Gloss Varnish.

Vissa modeller kör jag purity seal över efteråt, beroende på vad jag tycker är lämpligt.
Mattlack!? :) istället för en blank?
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

MrCheeze skrev:
Rasmus skrev:Vallejo Acrylic Gloss Varnish.

Mattlack!? :) istället för en blank?
Ser såååå mycket bättre ut.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
evr

Inlägg av evr »

Mattlack på bössa, goggles, hölster och accessoarer. Blanklack på kläderna får det att se ut som om det vore spandex. Alltid nice. :D

Rasmus

Inlägg av Rasmus »

Bild

Skriv svar