Rödes Iyanden

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Röde

Re: Rödes Iyanden

Inlägg av Röde »

Gullberg skrev:Gillar din arme skarpt men håller med lilleper och flogger att någon kontrast på baserna hade varit nice. Hoppas vi får se armen i Jönköping den 3e
Den kommer inte vara färdigmålad tills dess... Tyvärr.

Ja det tål ätt tänkas på hur jag ska måla bilarna. Är lite lost faktiskt.

Att baserna och modellerna båda går i brunt är inget problem för mig. Jag tror att de kommer att funka när de är färdiga.

Funderar vidare med jag torrborstar lite till...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Borstat en Wraithlord...

Bild

Bild

Och så fick jag paket med posten idag.

Bild

Nu hoppas jag att det dyker upp en 50mm bas till honom de närmsta dagarna.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Röde skrev:Nu hoppas jag att det dyker upp en 50mm bas till honom de närmsta dagarna.
PMa en adress så kommer det en till en brevlåda nära dig.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Katarsis skrev:
Röde skrev:Nu hoppas jag att det dyker upp en 50mm bas till honom de närmsta dagarna.
PMa en adress så kommer det en till en brevlåda nära dig.
Tack Mattias. Jag hör av mig om den Silvertejp ska skicka till mig kommer på villovägar.

Nu har jag skrapat bort de få mouldlines som fanns på Avataren och monterat den. Det är en riktigt tuff modell.

Användarvisningsbild
Shinobi_8745

Inlägg av Shinobi_8745 »

Jag har en sådan som Avatavrar (låter som en formel i Harry Potter) jag med, den är ruggigt snygg!

Härligt med lite fler framsteg på figgarna också~

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Nu har jag borstat lite till.

Bild

Sakta men säkert tar det form...

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Borstat lite till och lagt grundtonen på skallarna.

Bild

Bild

Funderar på hur jag ska måla Wraithseerns hjälm... Som Farseerns Ghosthelm eventuellt.

Bild

Spiriteers... Som jag inte vet hur jag ska måla riktigt. De skulle ha gula kappor var planen och i färg avvikande särk under. Nu har jag provat lite och målat över i ett par omgångar. Det kanske får bli variation mellan rött, vitt och gult iaf. Vi får se.

Bild

Och så lite Guards/Blades som hunnit ifatt Lords målningsmässigt.

Bild

Bild

Bild

Inväntar nu besked ang. hjälp med lite höstlöv. Det skulle utgöra det sista lilla pillet på baserna isf.

Rätt nöjd med tempot de senaste dagarna.

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Fan va duktig du är på att klistra gubbarna. Poserna är så snygga, mäktiga och levande. Jag tycker jag har kollat in den här bloggen rätt ofta, men har inte fattat hur dom ska se ut som klara än. Är det så att dom ska vara sådäriga monokroma? Det kan nog bli mäktigt, fast i sånna fall tror jag att skallarna på wraithguardsen inte ska vara sådär ljusa.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

@ Gonka. De ska få ett lager nedvattnad ljusare brun, XV88 tror jag den heter numera. Tänkt snakebite fast med mindre gult. Sedan ska det på högdagrar i ben och extrema i vitt. Vapnen ska tonas samma väg och sluta i vitt ytterst. Tygerna ska bli klara gula, röda och vita. Sen blir det säkert lite Eldarrunor här och där. De stenar jag ska måla kommer att gå i röd-orangea toner.

Så nä. De kommer bli betydligt mycket ljusare även om jag ska försöka hålla igen lite för att alla olika bruna nyanser ska komma till sin rätt och ge djup och liv till figurerna.

Kul med lite återkoppling.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Här kommer två bilder, med och utan blixt, på första försöket att piffa till baserna lite...

Bild

Bild

Tack MITTZ för att du frikostigt delar med dej av såväl idéer som materiel. Nu har jag utan tvekan "löv" så det räcker till hela armén.

Bild

Och så har Avataren fått lite grundfärg och basning. Eldrad också men honom får ni se först när han fått lite färg och det dröjer. Jag har liksom ingen plan för honom än.

Skriv svar