Once you go black... - En Dark Eldarblogg

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
benmannen

Re: Once you go black... - En Dark Eldarblogg

Inlägg av benmannen »

Jag tänkte testa den lite roliga Tyranidformationen Manufactorum Genestealers, den där man måste spela 5 stycken enheter Genestealers, och som bonus får de Hit and Run och lite bättre infiltrering!

Jag tänker mig stealerenheter som studsar som ping pongbollar hit och dit på brädet. De måste vara stora nog för att kunna ta lite stryk och ändå vara effektiva. Jag tänkte börja med 5 st 8or stealers, och så får vi se sen om de behöver vara större.

Så - Voila, här 40 stycken som jag har skrapat ihop. Nu ska de få jobba i Commoraghs tjänst! De ska förståss basas klart och målas men sen ska de ut och jaga Terminators :)

Image

Listam ger mig chansen att måla upp en Succubus som ligger och väntar, samt få 6 Reavers färdiga, men jag funderar på att byta ut dem mot en Razorwing Jetfighter, det bara känns inte som om att en flygare passar in i min infiltrerande och rätt smygiga arme... Eller så byter jag bort Reapern, men då måste jag gå bort ifrån att ha en vanlig CAD:

Succubus: blast pistol; archite glaive; haywire grenades; webway portal; Armor of Misery 165

8 Wyches: Hekatrix (blast pistol; haywire grenades) 110
• Raider: dark lance; enhanced aethersails; night shields 80
8 Wyches: Hekatrix (blast pistol; haywire grenades) 110
• Raider: dark lance; night shields 75

8 Hellions: Helliarch 114
8 Hellions: Helliarch 114
6 Reavers: 2× heat lance; 2× cluster caltrops; Arena Champion 156

Ravager: 3× dark lance; night shields 140
Reaper: Torment Grenade Launchers; Night Shields 150

Manufactorum Genestealers
8 Genestealers 112
8 Genestealers 112
8 Genestealers 112
8 Genestealers 112
6 Genestealers 84

1 746 points
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Kul batrep att läsa :)

benmannen

Inlägg av benmannen »

Limmade ihop Succubusen och öppnade alla färgburkar jag har och målade upp en påfågel. Helt i stil med alla mina färgglada Wychar och Hellions... Archite Glaive och Blast Pistolbeväpnad!

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av 1 benmannen, redigerad totalt 5 gånger.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++

benmannen

Inlägg av benmannen »

Jag vet att det är lite trist med bilder på omålade modeller, men det är en motivationspost att måla klart dem snart... Min nya Covenlista kan bli rätt giftig. Dubbel Dark Artisan med min Warlord i en av dem... Om de dimper ner tillsammans så tar det hus i helsike. Listan har också Urien Rakarth åkandes i en Raider med 4 Grotesquer... Den enheten är inte att leka med heller. Tyvärr inte nån portal där men Dark Artisanenheterna kommer portala in!

Min nya Talos blev fin. Påmaxad med extraarmar och spröt och drogkapslar. Den ser ut som en igelkott. Och är Uriens personliga favorit.

Nu har jag 2 Cronosar och 3 Talosar. Bara två Talosar från komplett Corpsethief Claw :)

Bild

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

benmannen skrev:Jag vet att det är lite trist med bilder på omålade modeller
Jag tycker det är kul med bilder när jag kan följa från omålat genom målning till färdig modell, keep 'em comin'! :D

benmannen

Inlägg av benmannen »

Fint! Urien var rätt snabbmålad. Finecasten brast i många detaljer, tur att fotot på clampacken var så detaljerad. Jag fick lista ut var detaljerna fanns på gubben med hjälp av bilden.

Men nu är han redo for lite action på slagfältet:

Bild

Bild

Bild

benmannen

Inlägg av benmannen »

Jag hade en Raider som pilotades av warriors. Det gick inte för sig, de ska köras av mina Wracks... Tanken på att de körs av minifrankensteins är rätt rolig. Men de är inte lika opålitliga som jag hade hoppats, enligt fluffet så är de minst lika beräknande som vanliga Dark Eldar. Fast på annat sätt :)

Så crewn byttes ut och jag satte på lite Chain Flails, ska testa det. Jag fick slut på Wracks så det är bara en pilot och en skytt på Radiern just nu, men jag ska sätta på lite fler senare.

Bild

Bild

Bild

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

DE är så mysiga!
snyggt byggt, (o målat) fräsig kärra!

Jesper77

Inlägg av Jesper77 »

hur får du den lackade effekten?

Skriv svar