Knights of Gryphonne

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Naz87

Re: Knights of Gryphonne

Inlägg av Naz87 »

Tack Roger, vadå tycker du inte mina plasticard banér är det snyggaste denna sidan om Polstjärnan? Skämt o sido skulle jag gärna ta tre sånna om du har kan rota lite i brorsans bitz låda efter några drönare till dig för besväret.

Angående post-game bilder så kan jag nog lova det. Vi brukar vara ganska duktiga på att fota ;)

Användarvisningsbild
Naz87

Inlägg av Naz87 »

Lite bilder från söndagens förnedring tabelad runda 5. Nurgle hade en stabil lista som skjuter alldeles förmycket!

Höjdpunkter under matchen var:
Ett tolv tums charge som antagligen höll griparna vid liv en extra runda

När närstrids knighten slår ihjäl skytte knighten bara för att själv dö och lämna ett stort hål på spelplanen.

När jag skulle ta bort en av Nurgles sprängda poddar och den ramlar i tusen bitar. Tydligen tycker han att färg är ett bra lim....

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Tack för kul match och bra sparring! Kul att få se två knights gå lös på varandra. Första gången för mig :)

Angående podden så är de gjorda för mina delikata kontoristfingrar, inte stora, starka väktarnävar ;) Nu kan jag dock måla upp den komplett innan jag limmar ihop den igen = mycket enklare.

Användarvisningsbild
Naz87

Inlägg av Naz87 »

Glömde lägga upp den bilden :p
Bild

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Snice med så mycket ljusa figurer. Alldels för många spelplaner (imo) tenderar vara alldels för mörka så en knappt ser vart alla units gömmer sig.
Alltid roligt se knights göra upp mot varandra / clash of the titans :)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Naz87

Inlägg av Naz87 »

Då det vankas rauk n rumble i höst och brorsan insisterar att köra demoner så är det väl bara att damma av de gamla elak marinerna, det skulle kännas väldigt fel att köra loyalist mariner med demoner.....

Det första steget är att bygga ihop en andra demon prinsessa. Jag har haft delarna till henne sedan innan min dotter ens var påtänkt men har inte haft anledning att prioritera ihop byggandet av henne.

Men så ikväll spenderade jag en dryg timme och fick ihop grunden.

Bild

Det kom även en trevlig låda på posten idag, har velat ha den här modellen länge men aldrig kunnat berättiga att köpa den, så istället övertalade jag brorsan att köpa den till sin armé! :mrgreen:

Bild

Och sist men inte minst beställde jag ett gäng lag tärningar till mig och brorsan.

Bild

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

En sån tjockis har jag målat... kolla min gamla tråd Count the seven sid.21 för inspiration. :D
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Naz87

Inlägg av Naz87 »

Röde skrev:En sån tjockis har jag målat... kolla min gamla tråd Count the seven sid.21 för inspiration. :D
Var inne där och kikade nästan direkt efter jag hade packat upp honom ;)

Jesper77

Inlägg av Jesper77 »

Och nu delar den lilla busen säng med mig. Kärlek vid första ögonkastet ❤️❤️❤️ Grymt bra jobbat på den Röde! Hoppas denna blir lika söt :)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Den där GUO:n måste vara en av de roligare modellerna som finns att måla. Kul att få måla så många olika versioner av gore på samma modell :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Skriv svar