Codex Grey Knights
Re: Codex Grey Knights
tyranider chargar inte med hela armen runda 1.
Om man får börja så har inga bilar rört sig alls när man chargar dem..
och om de statsen psycanon har så ligger den trea som bäst anti AV14 vapen i spelet, Den blir med mycket liten marginal slagen av railguns.
Om man får börja så har inga bilar rört sig alls när man chargar dem..
och om de statsen psycanon har så ligger den trea som bäst anti AV14 vapen i spelet, Den blir med mycket liten marginal slagen av railguns.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Det blir mer och mer godtyckligt om en walker använder fordons eller MC-regler.
Inte? Reroll to hit med allt i en armé med lagom högt initiativ och numera även frags. Demonerna kommer dö på löpande band i närstrid om de nu ens tar sig dit.DHettNeck skrev:Jag tror knappast att det är preferd enemy som kommer nita daemonerna utan warp quake och massa storm bolters. PF gör inte så stor skillnad, väl i närstrid vinner daemons iaf.
Det är bara för Grey knights att ställa sig i cover, välja counter-charge som skill och sedan kommer listan i princip spela sig själv.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Det lär visa sig. Men med WS sänkt till 4, "bara" str4(5) och PW som inte gör lika stor skillnad som mot andra raser tror jag inte att det kommer vara så stor skillnad mot förr.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Ju mer jagh tittar på det ju mer gillar jag codexet. Framför allt warbands känns riktigt, riktigt kul! Lite som att spela Eldar med Imperiet! Och AT verkar det ju finnas i överflöd i nya boken. Jokaero, Dreads, Psycannons, razorbacks, melta squads ect. Jag vet att jag har impulsbeställt lite grejer i alla fall, inte för att jag kommer måla dem men ändå! 
Det som jag gillar mest är möjlightene att tema armér numera. Ordo Xenos funkar numera när GK's med bolters = deathwatch och inqs samt lite warbands och konverteringar. Mechanicus listor med "knights" chimeror och warbands(Jokaero, Skitarii storm troopers, ect). Samma sak om man har en massa necomunda figgar kan man bygga tema armér därifrån(gangs eller hus samt Arbites listor)
Det som jag gillar mest är möjlightene att tema armér numera. Ordo Xenos funkar numera när GK's med bolters = deathwatch och inqs samt lite warbands och konverteringar. Mechanicus listor med "knights" chimeror och warbands(Jokaero, Skitarii storm troopers, ect). Samma sak om man har en massa necomunda figgar kan man bygga tema armér därifrån(gangs eller hus samt Arbites listor)
Många poster på Warseer på sistone har argumenterat detta med preferred enemy, och det finns två ganska starka argument.
1. Alla Grey Knights betalar för power weapons. Alla daemons har Inv. Save som gör dessa power weapons mindre värda, alltså är preferred enemy bara där för att jämna ut.
2. Det finns många saker i Codex Daemons som har armor save och FnP som förstörs av PWs. Och borde inte Grey Knights då även få preferred enemy: Orks, eftersom orkernas 6+ save gör powerweapons ruggigt ineffektiva.
1. Alla Grey Knights betalar för power weapons. Alla daemons har Inv. Save som gör dessa power weapons mindre värda, alltså är preferred enemy bara där för att jämna ut.
2. Det finns många saker i Codex Daemons som har armor save och FnP som förstörs av PWs. Och borde inte Grey Knights då även få preferred enemy: Orks, eftersom orkernas 6+ save gör powerweapons ruggigt ineffektiva.
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"
De har väl force weapons, vilka också ignorerar armour.
Du menar de 3p per modell de betalar? Det är inte bara för FW utan även för stormbolter, additional ccw och +1S, och lite till.Rasmus skrev:Alla Grey Knights betalar för power weapons.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Jag minns på den "gamla goda" tiden när demonerna fick en fördel som kompensation för greyknights fusk abilities. Hoppas GW gör en sista minuten ändring som gör att daemons får "without number" på hela armén som det "ska" varaRasmus skrev:Många poster på Warseer på sistone har argumenterat detta med preferred enemy, och det finns två ganska starka argument.