Fantasia Fanatic XXX
Moderator: Dante82
Re: Fantasia Fanatic XXX
Problemet är att med Lampens förslag så kommer man med Tau+skyhammer och grav centar och om man tar bort det så kör man tau+ IK och tar man bort det så ... ... ... ...
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Problemet ligger inte i vilka skyttelistor man kan alliera, problemet ligger i att listor som inte har ALLT skytte i VÄRLDEN inte kommer kunna skydda sig....
/D
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
-
Gonka Koff
Nä, men vänta nu. Läs mitt förslag igen, är man allierad får man bara halva gränserna i bägge kodexar, och det gäller för alla. Tau+SM får 18S7 och 3 gravcannons. Det borde väl ändå funka? och är dessutom väldigt enkelt.Papa D skrev:Problemet är att med Lampens förslag så kommer man med Tau+skyhammer och grav centar och om man tar bort det så kör man tau+ IK och tar man bort det så ... ... ... ...
Senast redigerad av 1 Gonka Koff, redigerad totalt 17 gånger.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Jag tycker att Trögers förslag är det bästa !
Inga allies för Eldar, Tau eller SM... löser många av problemen.
Sen tycker jag att Skyhammer annihilation och liknande formationer med tur 1 alphastrikande combos inte heller bör tillåtas. Kanske ett cap på antal drop pods kan lösa detta ?
Inga allies för Eldar, Tau eller SM... löser många av problemen.
Sen tycker jag att Skyhammer annihilation och liknande formationer med tur 1 alphastrikande combos inte heller bör tillåtas. Kanske ett cap på antal drop pods kan lösa detta ?
-
Elevatorlake
Var bara noga med att påpeka tydligt vad som är allies för sm. Väldigt många verkar fortfarande tro at det är på codexbasis och att ultramarines och white scars därför inte är allies 
Edit: vänta nu. Jag skulle ju köra ultramarines och grey knights, inte sabba min lista nu när jag äntligen kommit någon vart med målandet!
Edit: vänta nu. Jag skulle ju köra ultramarines och grey knights, inte sabba min lista nu när jag äntligen kommit någon vart med målandet!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
@lampen - jag uppfattade de som att de bara gäller tau och eldar. Jo då kan de funka.
@Arr - tycker ni får säga vad ni tycker att ribban ska ligga... Just nu håller Fantasia XXX att bli en kuddkrigsturnering av rang. Typ lika kompad som Gothcon. *överdriver lite*
/D
@Arr - tycker ni får säga vad ni tycker att ribban ska ligga... Just nu håller Fantasia XXX att bli en kuddkrigsturnering av rang. Typ lika kompad som Gothcon. *överdriver lite*
/D
Det går väl att diskutera, men hellre det i så fall än en ostfestJust nu håller Fantasia XXX att bli en kuddkrigsturnering av rang.
För övrigt gillar jag Lampéns förslag.
Ost går an om alla har ost möjligheter.
Skriven med Tapatalk
Skriven med Tapatalk
Jag skulle föredra mer kuddkrig men det som lampan föreslår känns som att det funkar och vi har fortfarande ett rätt bra krig med riktiga kulot framför oss.
Nu kör vi!
Nu kör vi!
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Ny Beta v1.4 ligger nu som PDF på första sidan.
Ändringarna är i rött.
Om inget nytt framkommer så kommer dessa restriktioner spikas i helgen.
Ändringarna är i rött.
Om inget nytt framkommer så kommer dessa restriktioner spikas i helgen.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015