Själv är jag lycklig över att kunna ha lite divination i min CSM-lista, hehe!
Nya Demoner!
Re: Nya Demoner!
Jo, men att köra epidemus enbart för CSM-prinsen känns lite meh...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Så epi är bruten? Hans tally kan inte påverka CSM? Är det så var det ju skittråkigt då jag påbörjat en temaarme runt om just honom.
Nya Demoner!
Han är långt ifrån bruten : 
Men du kan fortfarande bygga din DG armé och det kan bli jäkligt coolt. (Nu när demonerna kan ta lite fler spells som de kan kasta på marinsen.)

Men du kan fortfarande bygga din DG armé och det kan bli jäkligt coolt. (Nu när demonerna kan ta lite fler spells som de kan kasta på marinsen.)
Han är både bättre och sämre än innan.
Förra codexet var det "while epidemius is on the table"
Nu är det "while he's alive"
Detta innebär att man kan sätta honom i reserv och tallyn räknas ändå, sedan kan man deepa in honom vid en ikon vid plague drones när han nått +1T tex.
Förra codexet var det "keep count of all models killed"
Nu är det "wounds caused" och då räknas till och med FnP wounds!!
Detta är sjukt nice!
Soul Grinders kan ha marks och är daemons så deras stora battle cannons, torrent flamers och autocannons räknas till tally.
Jag kommer ha mycket roligt med Epidemius, förutom Kairos känns han som den enda specialkaraktären värd att spela
Detta innebär att man kan sätta honom i reserv och tallyn räknas ändå, sedan kan man deepa in honom vid en ikon vid plague drones när han nått +1T tex.
Detta är sjukt nice!
Soul Grinders kan ha marks och är daemons så deras stora battle cannons, torrent flamers och autocannons räknas till tally.
Jag kommer ha mycket roligt med Epidemius, förutom Kairos känns han som den enda specialkaraktären värd att spela
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Men kom igen! Det är ju en sjuk nerf jämfört med tidigare.Flogger skrev:Han är både bättre och sämre än innan.
Detta är sjukt nice!
John_F skrev:Men kom igen! Det är ju en sjuk nerf jämfört med tidigare.

Det är inte som att en ny codex gör vissa saker bättre och andra sämre eller så. Gör det bästa av situationen, kanske inte är läge att använda nurgles mattenörd den här editionen. Vem vet?
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
-
katzenjammer
Kunde ju vara kul att se listor som inte är byggda runt epidermus eller Kairos? Det vore väl kul om det kom lite nya listor nu när de ändå släppt nytt codex?
Flesh is a design fault
Jag gillar när det inte finns one list to rule them all, jag hoppas det här codexet visar sig ha många olika styrkor och kombinationer så att den som möter en Demon-armé inte alls vet som som kan väntas.katzenjammer skrev:Kunde ju vara kul att se listor som inte är byggda runt epidermus eller Kairos? Det vore väl kul om det kom lite nya listor nu när de ändå släppt nytt codex?
Jag vill möta 8 heralder. Det tycker jag hade varit roligt! 
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
-
katzenjammer
Jaa, 8 heralder vore naize.
Nä, men fan . Alla nya codex verkar bli så himla roliga. Jag tycker verkligen gw sköter sig just nu. Både i fantasy och 40k. En vacker dag ska jag vara redo med stålar och ett ledigt målarbord och starta ny arme i samband med ett nysläpp. Mmm, nysläpp!!
Nä, men fan . Alla nya codex verkar bli så himla roliga. Jag tycker verkligen gw sköter sig just nu. Både i fantasy och 40k. En vacker dag ska jag vara redo med stålar och ett ledigt målarbord och starta ny arme i samband med ett nysläpp. Mmm, nysläpp!!
Flesh is a design fault