Gothcon 2016 - Den stora frågetråden
Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas
Re: Gothcon 2016 - Den stora frågetråden
Om jag har en triarch stalker i main kan jag ha en till kompis till hans skvadron i min side? (så jag slipper utnyttja mina heta elite slots)
Det tror jag inte
"Enheter är statiska, dvs de kan inte förändras av brädorna"
"Enheter är statiska, dvs de kan inte förändras av brädorna"
Korrekt, det går inte att addera till enheter på något sätt.
Blir inte AVP/MCP rätt missvisande med sideboards? Det minuset är ju utöver vad enheterna i sig ger minus och bygger ju på att den totala mängden fordon/monster "överbelastar" en motståndares antitank-kapacitet och därmed förtjänar extraminus. Men i den här turneringen kommer man bara använda den totala mängden fordon i en av sex matcher. Såvida man inte har alla fordon i en sideboard, då...
Samma sak med eventuella hordminus.
Samma sak med eventuella hordminus.
Så är det, men det är ju "samma för alla" (med det menar jag inte absolut rättvisa men reglerna är kända för alla)
Vi valde att hålla kompningen så "enkel" som möjlig för att inte försvåra listbyggandet mer än nödvändigt.
Oavsett är det inget som kommer ändras inför iår, men bra förslag kan alltid tas upp inför följande arrangemang.
Vi valde att hålla kompningen så "enkel" som möjlig för att inte försvåra listbyggandet mer än nödvändigt.
Oavsett är det inget som kommer ändras inför iår, men bra förslag kan alltid tas upp inför följande arrangemang.
Det kan absolut vara så att AVP slår lite fel men när vi gjorde formatet för att testa så kändes det som ett sätt. Sedan kommer den subjektiva delen där vi kan höja listor som kanske t ex slås orättvist hårt av AVP eller liknande.
Om det är själva tröskeln som är det svåra så är det tyvärr så iår.
Joakim
Om det är själva tröskeln som är det svåra så är det tyvärr så iår.
Joakim
OK. Jag förstår hur ni tänker. Och att köra på mallen som den är och sedan modifiera subjektivt om man tycker att det blev fel är förmodligen den smidigaste lösningen.
Ny fråga: Har kompen decimaler? I gränserna talas om 17.0 och 12.0, men i exemplen talas bara om heltal. Och om den inte har decimaler, hur avrundas den?
Insåg precis att listinskicket närmar sig med stormsteg!!! 
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.