Imperial Guard

Moderator: Kompmallsansvariga

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Re: Imperial Guard

Inlägg av cadelin »

Nefrums skrev:Det är att ta i att säga att heavy stubben är en no brainer.. Den är inte särskilt poängvärld.. Den minskar staying powern mer än den ökar skadan..

dvs det är bara i armeer där skadan man kan göra är mycket vicktigare än hur mycket armen tål som stubbern är bra..
Nja
Min meta är inte överens med din meta.

xdanskx

Inlägg av xdanskx »

en stubber kostar fortfarande 10 poäng för 3 skott str4 bs3. om man skall börja spamma den så försvinner poängen i armén fortare än kvickt, så något minus på den tycker jag inte.
om man skall ha ett minus på den så skall det vara just för spammen, och där kanske -1 för den sjätte eller nåt skulle vara på sin plats.
Winning is a theme!

twitter: xdanskx

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Minus för stubbern är bara konstigt... Den är bra men inte tillräckligt bra för att det skall vara en no-brainer, därmed inget kompminus.

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Jag är så trött på den här diskussionen...

Kompmallen är för granulär.

Tycker någon verkligen att det är viktigt om en stubber får -1 eller inte? Det håller på att bli föööör petigt och bara jobbigt och ohanterbart.

Jag tycker man ska backa några steg, kompa bra saker och generella saker, inte micro kompa varje enskild combi vapen, stormbolter och skit..

Om man slutade kompa "skit" i alla armeér skulle det bli rättvist och mycket mer managerbart.

MvH

P daddy
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Papa D skrev:Jag är så trött på den här diskussionen...

Tycker någon verkligen att det är viktigt om en stubber får -1 eller inte? Det håller på att bli föööör petigt och bara jobbigt och ohanterbart.

Jag tycker man ska backa några steg, kompa bra saker och generella saker, inte micro kompa varje enskild combi vapen, stormbolter och skit..

Om man slutade kompa "skit" i alla armeér skulle det bli rättvist och mycket mer managerbart.

MvH

P daddy
Håller med Mr Hesselberg!

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

du älskar mig inte längre :(

edit:
Ja det kanske är rätt men den disskussionen bör isåfall tas i den generella kompmallstråden. Jag lutar åt samma som ni nu efter lite fundering, men jag är för anal för att inte kunna låta bli att pilla. :)

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

cadelin skrev:du älskar mig inte längre :(

edit:
Ja det kanske är rätt men den disskussionen bör isåfall tas i den generella kompmallstråden. Jag lutar åt samma som ni nu efter lite fundering, men jag är för anal för att inte kunna låta bli att pilla. :)
Om det är anal och pilla du är ute efter så kan vi lösa det imorgon i lokalen ;)

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

theWatchman skrev:
Papa D skrev:Jag är så trött på den här diskussionen...

MvH

P daddy
Håller med Mr Hesselberg!
Det han sa. Föutsatt att Papa D och Mr Hesselberg är samma person.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Röde skrev: Papa D och Mr Hesselberg är samma person.
Jo så mycke är jäkligt klart :)

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

cadelin skrev:Dock så är stubber värt. hence minus.
Jag håller inte med där. Alla upgrades som är poängvärda behöver inte nödvändigtvis ge minus. Stubbern kanske är en nobrainer (inte riktigt klart vad folk tycker här), men det är ändå 10 poäng på en 55-poängsbil som i sig ger en del minus i komp. Chansen att Chimeran i sig är 100% rätt kompsatt är inte så stor eftersom skalan vi använder oss utav inte tillåter microjusteringar, Chimeran kanske skall kompa -2.79 och Stubbern -0.7. Utslaget på våran skala skulle då en Chimera med eller utan Stubber fortfarande kosta -3. Vad jag försöker säga att att det inte är nödvändigt med minus för alla små lull-lull-saker; att de kanske är för tveksamt bra om de skall ge ett helt kompminus eller om det är så att de är 'medräknade' i kompminuset för enheten.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar