Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Mortarion

Re: Captains Corner

Inlägg av Mortarion »

Sjukt snyggt!

OSL är väldigt svårt att lyckas med, men du har verkligen fått till det bra. Ska bli kul att se med ljuskällan på plats.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Tack alla!

Eftersom det blir några dagar utan modeller nu så funderar jag på hur jag ska kitta Warriorsen.
Jag tror jag kommer att gå på Rule of Cool och ge dem dynamiska poser och close combat vapen i kombinationer som ser grymmare ut än vad de kanske är i spelet.
De kan då stå vända från Exocrinen, som att de skyddar honom från attacker medan han står och avlossar plasmabollar.
Ett litet minidiorama. Även om det är modellerna som ska tävla så vill jag att det ska synas att de hör ihop!

Twinkle

Inlägg av Twinkle »

Kaptenen skrev:Tack alla!

Eftersom det blir några dagar utan modeller nu så funderar jag på hur jag ska kitta Warriorsen.
Jag tror jag kommer att gå på Rule of Cool och ge dem dynamiska poser och close combat vapen i kombinationer som ser grymmare ut än vad de kanske är i spelet.
De kan då stå vända från Exocrinen, som att de skyddar honom från attacker medan han står och avlossar plasmabollar.
Ett litet minidiorama. Även om det är modellerna som ska tävla så vill jag att det ska synas att de hör ihop!
En exocrine står typ 18-24" från motståndaren, lämpligtvis lite kraftigare skjutvapen på dina warriors för att visa att de skyddar din exocrine. Typ, 1 Venom cannon, 2 deathspitter. All with rending claws.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Riktigt snygg osl, det tog mig ärligt några gånger innan jag insåg vad kommentarerna pratade om, jag trodde skuggorna var riktiga skuggor och inte målade.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Elevatorlake skrev:Riktigt snygg osl, det tog mig ärligt några gånger innan jag insåg vad kommentarerna pratade om, jag trodde skuggorna var riktiga skuggor och inte målade.
Jag ställer mig också i skämshörnet så slipper du vara själv...

Riktigt bra jobbat.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Twinkle skrev:En exocrine står typ 18-24" från motståndaren, lämpligtvis lite kraftigare skjutvapen på dina warriors för att visa att de skyddar din exocrine. Typ, 1 Venom cannon, 2 deathspitter. All with rending claws.
Förstår hur du tänker, i spelet är det säkert ett bättre beslut, men jag är helt inne på action pose bodyguard så nu ska jag fullfölja den visionen :mrgreen:
Röde skrev:
Elevatorlake skrev:Riktigt snygg osl, det tog mig ärligt några gånger innan jag insåg vad kommentarerna pratade om, jag trodde skuggorna var riktiga skuggor och inte målade.
Jag ställer mig också i skämshörnet så slipper du vara själv...
Riktigt bra jobbat.
Bättre komplimang går nog inte att få! :D :wub:

Måndag 9e Maj 2016
6 veckor och 6 dagar till målartävlingen

Det tog sin lilla tid innan mina gubbar kom hem, först missade jag den veckovisa beställningsdagen med 1 dag och sedan blev det, inte helt ovanligt, strul med transporten från Stockholm till Gotland så Skuggspels pall fastnade på någon godsterminal några dagar extra.
Men men, nu är jag igång med min Exocrine!

Bild
Jag valde svart undercoat trots en ljus slutfärg, det gick bra sist att jobba mig upp genom grönskalan så jag ville prova igen även om jag är mer van vid att börja ljust och sedan skugga mig neråt.

Bild
En skön djup grön att jobba vidare med! :)

Bild
Typ klar med det gröna på huden, det blir lite småputs och städning längre fram, men en bra början känner jag!
Den gröna poppar inte riktigt som den ska förrän det blir färger runt om, svart ger inte samma sköna kontrast som jordigt brunt och khaki.

Bild
Här är jag just nu. Skalen är ganska färdiga, lite mörkare längst in och lite ljusare längst ut bara, och sedan lite tydliga repor och hack. Sen är det bara tänder och scything talons kvar innan jag ska påbörja det roliga/läskiga!
Jag ska försöka få det se ut som om han glöder inifrån av blå plasma, som strålar ut genom detaljer på skal och hud som jag normalt sett målar lila och rosa.
Något sådant har jag inte provat förut, just därför vill jag nu! :D

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Kul med steg för steg. Snyggt jobbat!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Spännande. Ska bli kul att se vad du får till!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

I min inre bild av hur det här kommer se ut när det är klart föreställer jag mig hårdare kontraster från ljuskällan. Skuggorna från stenarna antydde något sådant. Hur har du tänkt kring hur ljuset från vapnet påverkar exocrinen själv?

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

NilssonHarHund skrev:I min inre bild av hur det här kommer se ut när det är klart föreställer jag mig hårdare kontraster från ljuskällan. Skuggorna från stenarna antydde något sådant. Hur har du tänkt kring hur ljuset från vapnet påverkar exocrinen själv?
Hmm.. min plan var, och är, nog att framtids-mig löser det när jag kommer dit! :mrgreen:
Det blir nog reflekterat blått här och där, men inga kraftiga skuggor på honom, han ska ju vara ljuskällan!
Röde skrev:Kul med steg för steg. Snyggt jobbat!
Tack! :D

Torsdag 12e Maj 2016
45 dagar till målartävling

Nu har jag börjat på plasmaeffekterna!
De ser okej ut, men blir fantastiska i kameran! :lol:
Det vita ljuset reflekteras och blir ännu starkare i mobilkameran, så det ser typ ut som om det lyser.
Riktigt så bra är det inte i verkligheten så klart, men ingen rök utan eld, jag är jättenöjd med mitt experiment hittills!
Som sagt, lite fel ljus på bilderna så att det vita lyser för starkt och att det blå på marken ser mer vitt ut, men ändå:

Bild

Bild

Skriv svar