Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Iambroborn skrev:Verkar som att ni haft kul. Ångrar att jag inte var snabbare att teama upp med en kompis. Tyvärr så tog platserna slut. Lätt att man åker ner och spelar på era vackra bräden nästa år!:)
Jag hoppas du kommer och spelar med oss!
Ismeno skrev:Imponerande, snyggt jobbat!
Tack! :)

Riktigt skönt att bara sitta och mysmåla! Barnen är på ungdomsgården, sambon är i djup trans framför nya WoW-expansionen, katterna degar i soffan. Jag sitter skönt parkerad i målarstolen! Slökollar på lite film i bakgrunden, nu ska jag ta mig en skål glass och ett glas saft. Living the Dream! :D :wub:

Bild

På målarbänken är Devilgaunts som får sina gula devourers ommålade till rosa/lila, det passar bättre i min armé.
Efter dem?
Inte en aning.. jag har lite gott och blandat som ligger här och där. Får se vad jag känner för.
Kanske blir det Gargoyles, sådana har jag inga av och har aldrig målat, inte ens byggt ihop. Jag har både nya i plast och gamla i metall liggandes, undrar om de kan blandas i en enhet utan att det ser helknasig ut?

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Mysmåla är så gött! Och jag blir duktigt nostalgisk när jag ser de där färgburkarna :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Bästa färgburkarna! :D
Flera av dem har en historia i sig.. Några av dem är köpta på Tradition i Malmö på sent 90-tal, det låg en butik mellan tågstationen och stortorget. 10kr burken och 17,5ml istället för dagens 12ml.
Några är köpta i London 1996, på GW Hammersmith. Butiken är numera nerlagd, fastigheten var rutten, vilket gör det ännu mera speciellt för det var den första GW-butiken. Store number 1!
Färgen i dem fungerar ännu, de burkarna är ännu deras bästa, här torkar inget ut!

Devilgaunts renoverade! Nu är alla puffror rosa/lila så att de matchar arméns färgschema och alla baskanter är enhetligt bruna!

Bild

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Snyggt!
Ah, de gamla goa GW-burkarna, fortfarande bäst konstruktion och bästa färgerna.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Boggalogg
Kontakt:

Inlägg av Boggalogg »

Näst bästa. De runda som var innan de där var stråt vassare, och större (20ml). Gjorde slut på min Salamander Black i somras, den köpte jag i ett Space Marine Paintset -91

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Boggalogg skrev:Näst bästa. De runda som var innan de där var stråt vassare, och större (20ml). Gjorde slut på min Salamander Black i somras, den köpte jag i ett Space Marine Paintset -91
Du ska då alltid vara värst! :D

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Jag blev mer sugen på att bygga lite terräng än på att måla modeller.
Efter turneringen inkom det ett bra förslag till min vulkanplan, att addera lite hus bland kullarna på marken för att skapa en Pompeji-känsla. Kom att tänka på ljuslyktorna jag köpte för något år sedan, de skulle passa bra där!

Jag har börjat på hus 1 ikväll, bara lite lister utvändigt för att bryta upp ytorna och sedan klippt bort en vägg och satt lite fästen på insidan som golv kan vila på.
Roligt bygge när allt grovjobb redan är gjort! :D

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Nice!
Vilken klant som helst kan måla figurer. Bygga terräng is da shit!

Sent from my iPhone using Tapatalk

naturalselect

Inlägg av naturalselect »

gillar dom gröna nidsen :) dom färgerna e sjukt fina tycker jag!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ismeno skrev:Nice!
Vilken klant som helst kan måla figurer. Bygga terräng is da shit!
Tack! Och Ah pesis! Word! :mrgreen:
naturalselect skrev:gillar dom gröna nidsen :) dom färgerna e sjukt fina tycker jag!
Tack! :D

Framsteg! En hög med rubble som ska fylla ut bottenvåningen, lite brädor för fönster på bottenplan, och så en nylagt (men halvsprängt) trägolv!

Bild

Bild

Bild

Bild

Skriv svar