Jodå, det går jättebra och helt i linje med min allt eller inget naturElevatorlake skrev:Nurgle skrev:... 7th forever...
Kom igen nu, du kan ju inte bli oldhammer redan efter en edition?
Rykten om ny 40K edition och GW generellt
Re: Rykten om ny 40K edition och GW generellt
Är det så? Jaha ja... Jag har två jättfina röda böcker jag nyligen köpt och väntar duktigt på den med Diabolism mm.stormshaft skrev:... tills FW lagom till jul släpper en FW-bok med det nya regelset'et som bas. Är lite orolig över att behöva köpa dyra (men väldigt fina) böcker till mina 30k-arméer en gång till. Fluffet har jag ju kvar i de gamla, men att behöva lägga en väldig massa pengar (FW släpper inget gratis) på omgjorda armélistor en gång till gör mig lite orolig.Röde skrev:Jag hoppas bara att de inte suddar ut gränserna mellan factions/arméer och gör så att vi kan blanda ännu värre än med allies och annat. Jag kan sakna att begränsas till valet av 1 Codex.
@ Nurgle. Sen kan man ju alltid lira 30K...
Nåja, jag är annars positivt inställd till nya 40k, det ska bli spännande med ett nytt sätt att spela spelet, att GW försöker vara okaraktäristiskt transparenta och flexibla bådar ju gott, kanske slipper man ändå lära sig avancerade kompregler trots allt.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Kolla in GWs facebooksida imorgon 18:15, då kör dom live q&a för nya editionen.
Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
- Optimus Prime
Trulsante skrev:Kolla in GWs facebooksida imorgon 18:15, då kör dom live q&a för nya editionen.
- stormshaft
Jag vet inte mer än någon annan, men jag gissar lite cyniskt. Hade fått för mig att FW sagt någonstans att de skulle hålla sig till nuvarande utgåva med sina HH-böcker, men det var tydligen fel.Röde skrev: Är det så? Jaha ja... Jag har två jättfina röda böcker jag nyligen köpt och väntar duktigt på den med Diabolism mm.
Blir en dyr höst för mig som har Imperial Fists, Death Guard, Knights Questoris, Mechanicum och Talons of the Emperor-figurer.
I FAQn i fotnoten står det att de ska köra 7:e ett tag till
Senast redigerad av 1 Delerium, redigerad totalt 23 gånger.
-
Elevatorlake
Jag har för mig att det var på det senaste eventet då frågan kom upp. Då sa fw att 30k är en expansion till 40k och alltså följer 40ks grundregler, om dessa ändras så ändrad även 30k.stormshaft skrev:Jag vet inte mer än någon annan, men jag gissar lite cyniskt. Hade fått för mig att FW sagt någonstans att de skulle hålla sig till nuvarande utgåva med sina HH-böcker, men det var tydligen fel.Röde skrev: Är det så? Jaha ja... Jag har två jättfina röda böcker jag nyligen köpt och väntar duktigt på den med Diabolism mm.
Blir en dyr höst för mig som har Imperial Fists, Death Guard, Knights Questoris, Mechanicum och Talons of the Emperor-figurer.
Nu verkar det inte vara fallet men det kan ju vara en enkel resursfråga. Fw har väl inte så många som jobbar med regler och de är säkert mitt uppe i angelus. Ändras reglerna dramatiskt, typ som att stats och andra grundläggande grejer ändras, är det ju rätt mycket för fw att uppdatera på ett bräde. Kanske börjar de då med sina imperial armour och ger sig sedan på 30k. Det är väl också det som jag är orolig för, när böckerna kostar typ en tusenlapp styck känns det ju om man måste köpa några nya på ett bräde
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
FW, pah! Man kommer säkert i gamal god ordning tillåtas spela med samma gamla regler. Och det oavsett hur inkompatibla de är med resten av 40k.
När det kommer till GW så känns det som att de skjutit den sista gamla dinosaurien. Jag är jättepepp på en reboot och vart nästan besviken när första ryktet sa att gamla dexar INTE skulle bytas ut.
Jag tror att det bästa för 40k skulle vara att spola allt gammalt och börja om.
Handen på hjärtat, vad väljer man? Chansen till ett mer balanerat spel, eller att kunna sitta på sina gamla codexar i 12-14 månader till?
När det kommer till GW så känns det som att de skjutit den sista gamla dinosaurien. Jag är jättepepp på en reboot och vart nästan besviken när första ryktet sa att gamla dexar INTE skulle bytas ut.
Handen på hjärtat, vad väljer man? Chansen till ett mer balanerat spel, eller att kunna sitta på sina gamla codexar i 12-14 månader till?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Just FWs Horus Heresy böcker är ju egentligen strängt taget inte "regelböcker" eller codexar som sådana, utan mer högkvalitativa produktioner (förutom total avsaknad av proofreading då :p) med fokus på storyn, kampanjer etc, där regler lagts till i takt med att man berättat storyn och introducerat nya modeller/karaktärer/kampanjer/slag etc.Elevatorlake skrev:Jag har för mig att det var på det senaste eventet då frågan kom upp. Då sa fw att 30k är en expansion till 40k och alltså följer 40ks grundregler, om dessa ändras så ändrad även 30k.stormshaft skrev:Jag vet inte mer än någon annan, men jag gissar lite cyniskt. Hade fått för mig att FW sagt någonstans att de skulle hålla sig till nuvarande utgåva med sina HH-böcker, men det var tydligen fel.Röde skrev: Är det så? Jaha ja... Jag har två jättfina röda böcker jag nyligen köpt och väntar duktigt på den med Diabolism mm.
Nu verkar det inte vara fallet men det kan ju vara en enkel resursfråga. Fw har väl inte så många som jobbar med regler och de är säkert mitt uppe i angelus. Ändras reglerna dramatiskt, typ som att stats och andra grundläggande grejer ändras, är det ju rätt mycket för fw att uppdatera på ett bräde. Kanske börjar de då med sina imperial armour och ger sig sedan på 30k. Det är väl också det som jag är orolig för, när böckerna kostar typ en tusenlapp styck känns det ju om man måste köpa några nya på ett bräde
Det bästa FW skulle kunna göra för HH är att invänta tills 8th rullat ut, hålla kvar allt fluff, backstory och kampanjer sen släppa en gratis update för reglerna från 7th till 8th edition för legionerna och "runtomkring arméerna".
[quote="refabricated"]FW, pah! Man kommer säkert i gamal god ordning tillåtas spela med samma gamla regler. Och det oavsett hur inkompatibla de är med resten av 40k.
Handen på hjärtat, vad väljer man? Chansen till ett mer balanerat spel, eller att kunna sitta på sina gamla codexar i 12-14 månader till?[/quote]
Balanserat spel!
Sen är det ju lite trist att det kommit nya traitor egions boken och lite andra halvnya böcker a la gathering storm precis innan ny edition.
En av de mest exciting sakerna för mig personligen är att fw grejer hamnar i "riktiga" 40k. Fy fan vad jag kommer spela Tomb sentinels och tombstalkers i framtiden.
Handen på hjärtat, vad väljer man? Chansen till ett mer balanerat spel, eller att kunna sitta på sina gamla codexar i 12-14 månader till?[/quote]
Balanserat spel!
Sen är det ju lite trist att det kommit nya traitor egions boken och lite andra halvnya böcker a la gathering storm precis innan ny edition.
En av de mest exciting sakerna för mig personligen är att fw grejer hamnar i "riktiga" 40k. Fy fan vad jag kommer spela Tomb sentinels och tombstalkers i framtiden.