Regler till en ny herald till demonerna kom i dagens WD, Exalted flamer. I mitt tycke helt värdelöst, är precis som flamern på charioten utan options och dom har fortfarande inte fixat till relentless. Han är inte ens jump infantry, kostar dock endast 50pts.
Crimson Slaughter köpte jag också idag. Typ som Black Legion-boken, lite specialregler som t ex att Possessed blir troops och får en ny bufftabell, hela armén causear fear och bara berzerkers, plague marines och noise matines är de enda unitsen som får köpa VotLW.
6 nya chaos artefacts:
En Power Maul som ger zealot till alla enheter inom 6", bara Aposteln får köpa den
Ett Power Sword som buffas beroende på hur många man slår ihjäl med det, bara Lord får köpa det
En hjälm som ger furious charge, hammer of wrath och rage
En talisman som ger tillgång till divination och agerar som spell familiar men man tappar psykerbonusen till DtW
En armour som ger 2+ armour save och it will not die, prinsar får INTE köpa den
Ett buff-item som ger bäraren följande regler: daemon, fearless och fleet. Han kan bara joina Possessed men får även slå på deras nya bufftabell som kan ge följande saker:
1 - Shrouded
2 - Skiftar från infantry till beast
3 - 3++ och rending
Bufftabellen, som gäller itemet ovan och Possessed, slås på i början av sin egen player turn och håller tills sin nästa player turn.
CS-supplemanget är långt mer intressant än BL-supplemanget. Jag funderar på att köpa den och börja sakteligen att korrumpera mina Alpha Legion...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."