Neth_Oni's allt i allo blog

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Gonka Koff

Re: Neth_Oni's allt i allo blog

Inlägg av Gonka Koff »

För min del är det inga som helst problem med bajonetten. Smileyn däremot ... hur tänkte du? Du har skaffat dyra och stentuffa modeller, kämpat med dom och gjort dom fina och sen sabbar du all cool känsla med en pajasgubbe! Nä, fyfan vad fult! Måla över en döskalle eller nåt annat hårt och tufft!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

Med eld!

Mutt

Inlägg av Mutt »

Jag tycker att killarna med de stora vapnen bör hålla dem lite längre fram. Ser aningen framtunga ut just nu, synd på annars fina gubbar.

Användarvisningsbild
pära

Inlägg av pära »

vid varje försök till dålig counts as dödar gud en kattunge :/

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

Håller med om att smilen inte alls passar in , visst den va söt men inte på en tank
speciellt inte när resten av dina gubbar är så tuffa , så skippa den

ska man hålla på med sådant så kan man nog bara komma undan med det om det är på ork fordon

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Claimh_Solais skrev:Håller med om att smilen inte alls passar in , visst den va söt men inte på en tank
speciellt inte när resten av dina gubbar är så tuffa , så skippa den

ska man hålla på med sådant så kan man nog bara komma undan med det om det är på ork fordon
...eller Jamaica-IG:sar. 8-)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Tja, var en kul grej. Kommer inte måla nå smilisar på resterande (men mycket möjligt att jag försöker mig på nån motivlack på de flesta bilarna ^^)

Psykanonerna vart helt klart lite väl framtunga. Funderar på hur jag ska lösa det, en tanke var stödben (representerar iaf heavy varianten när man skjuter).

Användarvisningsbild
lurräven

Inlägg av lurräven »

Neth_Oni skrev:Tja, var en kul grej. Kommer inte måla nå smilisar på resterande (men mycket möjligt att jag försöker mig på nån motivlack på de flesta bilarna ^^)

Psykanonerna vart helt klart lite väl framtunga. Funderar på hur jag ska lösa det, en tanke var stödben (representerar iaf heavy varianten när man skjuter).
Du kan ju fixa vanliga psycannons, iochmed att man får två per 5mannalåda borde de inte vara supersvåra att spåra ner.

Sen kan man köpa en och annan låda för de mysiga bitsen!

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Kom på att jag hade en Culexus assassin liggandes sedan några år tillbaka, så det var väl dags att plocka fram och måla honom nu. Han stämmer väl kanske inte helt in med thousand sons, knappt ens som en "hidden" men kan vara kul att prova att spela med honom nån gång ibland åtminstone.

Bild

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Ska spela chaos på KiB's klubbmästerskap som är om en vecka samt att jag funderar på chaos till bsk till hösten, så jag har bestämt mig för att måla om mina gamla chaos undivided till Night Lords. Så här såg de ut förut:

Bild

Här är den första testmodellen som jag målade för ca 1 månad sedan:
Bild

Bild

Och de nya tillskotten som dock inte är helt klara än, dock bara småfixar kvar och basen på raptorn:
Bild

Skriv svar