Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av HeadWar »

Imponerande att du fick den så ren, tycker alltid (av de två-tre gånger jag har gjort det...) att det blir färgrester kvar inne i skrymslen och vrår.

Tist

Inlägg av Tist »

Att klanka ner på folk som inte kan måla bäst i hela världen är som att klanka ner på folk som inte är bäst på att spela. Inte coolt nog för rökrutan. =(

Och för att posten ska ha någon riktig relevans till tråden, jag har målat på en terminator idag.
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Användarvisningsbild
MrCheeze

Inlägg av MrCheeze »

Min post var inte meningen att klanka ner på nått sätt utan att det finns medel & tillvägagångsätt att få modeller som behöver en upp piffning riktigt rena!

Hel orelevant rivit tapeter & spacklat halva sovrummet efter att ha tömt det! :P
PaiNt addiCt aNd BiTz JuNkIe!

Games Workshops bästa bok! How to roll .. Jag behöver en med mina tärnings uppvisningar!

Currently Working On:
...

Tist

Inlägg av Tist »

MrCheeze skrev:Min post var inte meningen att klanka ner på nått sätt utan att det finns medel & tillvägagångsätt att få modeller som behöver en upp piffning riktigt rena!

Hel orelevant rivit tapeter & spacklat halva sovrummet efter att ha tömt det! :P

Din post var mest informativ och fri från klank. ;)

Jag har även bakat en tårta, jag anser att glasera en sådan kan räknas som måla även om den är fri från 40k referenser. :P
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Att skriva "Kill! Maim! Burn!" på en tårta går nog tyvärr inte hem hos de flesta :(

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Ancalagon skrev:Att skriva "Kill! Maim! Burn!" på en tårta går nog tyvärr inte hem hos de flesta :(
Hade älskat att få en tårta med den texten! :D

Jag sitter här framför datorn och är jättestolt! Jag har moddelerat med greenstuff!!! Innan har jag mest fyllt skarvar osv med det, men nu tog jag steget ut på den svaga isen...
Inte världens vackraste(och jag ber så hemskt mycket om ursäkt för det till de som berörs illa av det), men jag sitter nöjd!
Bild
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Kerrai

Inlägg av Kerrai »

Kaos figurerna tar evigheter på sig att dyka upp, så jag målade mig en präst

Bild

nöjd med resultatet. Vitt tycker jag inte om att måla, men mest för att just ljusa färger är riktigt svårt att få smooth. Vatten och retarded men även då
torkar den på 5 minuter och det kan se kladdigt ut.. nej fy!
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

Användarvisningsbild
lurräven

Inlägg av lurräven »

Jag har gjort lite snabba trixningar inför helgen.

Bild

Count as Coteaz. När jag får tag i min greenstuffare så ska han få päls och mantel och ser säkerligen då mera korrekt ut.

Bild

Coteaz ser lite för marinig ut. Mina "vanliga" marines är något större men kanske blir som så att jag köper originalfiguren istället.

Bild

Quick and dirty stormboltare. Nu syns det knappt men det är scoutarmar (bolters och shotguns) som kappats och fått ditt främre delen på termiesb. Inte jättefint. Har inte kommit på hur jag ska bygga små Storm bolters nog att passa till min Dkok, så tills dess får dessa duga. Squad nr. 2 är byggda på flagellanter och syns inte på bild.

Användarvisningsbild
Joppreck

Inlägg av Joppreck »

Nu luktar det hårspray i hela köket.

Bild
Bild
Bild
Bild

Användarvisningsbild
speedfreek

Vad har du målat osv idag?

Inlägg av speedfreek »

Vad har du använt för hårspraystrick?

I mitt kök luktar det pensellackade krixmaskinmetallgubbar.

Skriv svar