ETC2015 The report

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
daskad

Re: ETC2015 The report

Inlägg av daskad »

Bakfylla klassas inte som sjukdom Jimmy ;)
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Jag, Jimmy och kickern har varit riktigt skruttiga där nere. Värmen hjälpte inte kan jag ju säga (typ 35° varmt i hallen)...
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Jag är gammal vilket gör att även jag klassas som skruttig, fråga bara kickern ...

Kul att se ett sådant intresse hemmifrån och jag kommer med battlereps när jag fått skrivit dem (måste jobba lite idag)

Annars kan jag bara säga att det varit ett av de roligaste åren på ETC i år. Jag spelade in få poäng men att Clara, Andreas, Jimmy, Mattias samt Lampén (my roommate!) var med nere som icke spelande och förgyllde vår tillvaro var jäkligt najs. Oavsett om jag spelar eller ej nästa år så kommer jag nog boka in ETC helgen för det är galet kul att bara vara på plats. Stort tack till Fantastiska Femman!
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Poet

Inlägg av Poet »

Laget vill även passa på att tacka speltid.se (fantasia) för att dem sponsrade laget med våra vackra tröjor! Ska ni köpa modeller, kolla deras hemsida först! Bra priser, snabb leverans och sjukt trevlig ägare :)

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Poet skrev:Laget vill även passa på att tacka speltid.se (fantasia) för att dem sponsrade laget med våra vackra tröjor! Ska ni köpa modeller, kolla deras hemsida först! Bra priser, snabb leverans och sjukt trevlig ägare :)
Yupp och tröjorna som sådana var grymt bra/snygga!
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Halloj Svea och hej ett Post ETC trött lag.

Först och främst vill jag tacka våra sponsorer, Speltid och Sentor, de pengarna hjälper verkligen till på vägen till ETC!

Jag vill tacka alla som ställt upp under alla år jag varit kapten, vi har alla kämpat, spelat, målat och pratat i telefon galet mycket, och i år fick vi äntligen utdelning! Sjukt stolt att varit med om denna resa som kapten och sjukt nöjd över alla i laget!

Med det sagt skulle jag officiellt säga att jag avsäger mig kaptenskapet för svenskt ETC, det har varit en rolig och krävande resa. Jag känner inte längre att jag har lust, eller ork, och då är det bättre att lämna över detta till andra hungriga förmågor. Nästa kapten får mer än gärna ringa mig om man har frågor eller funderingar.

Vill dock förtydliga att ETC är sjukt kul och om jag kan spela upp mig lite på rankingen under hösten har jag för avsikt att kriga mig till en plats nästa år.

Kapten ska ju väljas redan 2015-09-01 av topp 3. Så det blir intressant att se vem som får äran i år.

Jag vill tacka alla som kom med i år som icke spelande, det va bra att ha folk som kunde kolla när motståndaren rulla tärning medan man va på dass, eller hämta en öl. Det va bra att ha folk som kollade på ens matcher och kunde kommentera matcherna efter om dom såg att man gjort fel eller liknande.

Sidenote - Vi fick näst högst sportsmanship (sa Neil) detta vill jag att nästa kapten och nästa lag tar med sig, Svea är kända på ETC och hela världen för att vara duktiga och sjukt trrevliga, detta måste vi bevara och se till att de ryktet lever vidare.

Vi är världens näst bästa 40k Nation - 2015! Låt oss bli den bästa 2016!

Ses på fantasia, där jag ska kriga till mig lite ranking poäng!

Med vänliga hälsningar

En trött och influensa sjuk ex kapten!
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Stort tack för all support. Framförallt till de som var med p plats och såg till att alla småsaker funkade, fixa vatten, jaga rätt på dommare, peppa, sällskap, disskusioner, mm.
Kjelle, Jimmy, Mattias, Clara och Gonka skall ha ett stort tack och dessa är mins lika delaktiga i prestationen som vi som spelade.

Jag skall försöka komma igång med battle reportandet igen, ville i te skriva tidigare då ci ville hålla spiders lite hemliga och att rapporter om dem nog inte är de mest spännande eller givande. Men etc skall rapporteras! Lite självkritiskt så borde jag nog ha kunnat klämma in 10pts till under turneringen, men tärningen är rund...

Sjukt kul att läsa deta i efterhand och det är väldigt taggande inför nästa år.

@Daniel
Tack för ditt kaptenskap, kul att vi ämtligen tog oss till pall :)
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Måste bara stämma in i hyllningskören. Stort tack till alla hang arounds, ni gjorde spelandet i Prag så mycket lättare. (Kjelles glada humör, Gonkas coachning genom matcherna, vattenservice osv.)
Ska också försöka skriva några rader om mina matcher när tiden infinner sig.

Slutligen ett stort tack till Daniel för hans år som kapten, så jäkla rätt att få kliva av på topp ;)

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Stort tack till Daniel, skönt att du fick sluta på top!
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Robert
Hyffsat låg lägstanivå

Inlägg av Robert »

stort tack till Daniel som orkat vara kapten så här länge och ska bli kul att se vem som känner sig sugen på att ta över.
/Kickern

Skriv svar