Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Seregon

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Seregon »

Land Raider klar till GothCon. Massor av småtrams samt en Hell Blade kvar..
Bild
Bild
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Snygg, lite blixt-tom bara... ;)

Var får man tag på de larvfötterna? Har sett dem på ett par ställen nu men har ingen aning var de fått tag på dem!
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Excessus skrev:Snygg, lite blixt-tom bara... ;)

Var får man tag på de larvfötterna? Har sett dem på ett par ställen nu men har ingen aning var de fått tag på dem!
Jo, jag vet. Det kommer så småningom (deadline är innan nästa fotbolls-VM :)), men kommer inte hinnas med till GothCon.

Tracksen kommer härifrån http://stores.ebay.com/Blood-and-Skulls-Industry/ (Oppressor Pattern 0 till Land raider, 00 till Rhino/Chimera, 1.0 till Baneblade)
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Rashia

Inlägg av Rashia »

Kan säga att de inte är så roliga att limma dock.
Har dem på alla mina tanks i min Iron warrior armé.

Azaroth

Inlägg av Azaroth »

Snygg Land Raider. Jag har för mig att jag sett dina NL:s förr men då var de mer ljusare blå. Gillar att den är mörkare blå, men i mitt tycke hade det inte skadat fall du highlightat upp skarvarna i någon ljusblå färg så att formerna sticker ut och blir synliga.

Sedan har du missat två st döskallar i fronten. Skäms! :-)

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Hmm, var inne och kollade, Krusher Pattern Tank Treads verkar också vara helt ok! :D
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Azaroth skrev:Snygg Land Raider. Jag har för mig att jag sett dina NL:s förr men då var de mer ljusare blå. Gillar att den är mörkare blå, men i mitt tycke hade det inte skadat fall du highlightat upp skarvarna i någon ljusblå färg så att formerna sticker ut och blir synliga.

Sedan har du missat två st döskallar i fronten. Skäms! :-)
Tack. Det är samma sorts blå, bara ett annat ljus på Predatorn som gör att den ser ljusare ut.

Alla döskallar som inte fyller någon funktion annat än att GW har en fetish för grejerna kommer att förbli bara svagt highlightade i blått och som en del av rustningen. Annars kommer det inte att se klokt ut när alla fordon drunknar i skallar. :)
Excessus skrev:Hmm, var inne och kollade, Krusher Pattern Tank Treads verkar också vara helt ok! :D
Japp. De är mer för Ork-fordon, men kan säkerligen fungera finfint till kaos också om man inte gillar symmetrin av de andra.

Sedan är de som Rashia säger rätt jobbiga att limma iom att det är väldigt många singellänkar som måste sättas ihop, plus att man kommer att behöva ta bort guidelänkarna på undersidan för att få dem att passa riktigt bra på framförallt rhinon.

synthet

Inlägg av synthet »

En WIP på några Ork kommandos jag håller på med.
Bild

Användarvisningsbild
Samuel

Inlägg av Samuel »

Riktigt läckert! Bra färgkomposition och träffsäkert utförande.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Klockrena Komandås.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar