Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Användarvisningsbild
Serpent

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Serpent »

Och en sista bild för att visa hur saken i fråga sitter på bilen.
Hydra 004.jpg
Hydra 004.jpg (105.7 KiB) Visad 1878 gånger
Det som saknas på bidlerna är Smoke Launchers (som är ditlimmat nu), Searchlight (konverterad, på väg), samt en liten radar som jag funderar på var den ska sitta. På sista bilden syns det var den satt först, men eftersom den inte överlevde första hanteringen så skrotades idén. :(
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Silvertejp

Inlägg av Silvertejp »

Supersnajs Hydra

taogoli

Inlägg av taogoli »

Idag har jag blivit färdig med en commander, en standardbärare, en löjtis och en blivande sergant, samt halvfärdig med två kommissarier till min Rt imps. (bilder kommer senare i veckan på min tråd "lyxproblem")

Execessus: snygg imp soldat, jag får lite ryss känsla, hjälmen tror jag, håller med om att par repor skulle höja intrycket lite till, mer frontline känsla.

Seregon: den chaos termisen skulle jag inte vilja möta i en mörk gränd (inte i en ljus gränd heller, jag skulle nog springa lika snabbt, som min morsa när hon trampade på en stor orm i malasiya, carl Louise släng dig i vägen) :)

Serpent: mycket coolt bygge, ser fram mot när den är färdig målad oxå, lär nog bli än snyggaren.
När en människa har vanföreställningar kallas det för mental sjukdom.
När många människor har vanföreställningar kallas det för religion.

Varför slå ihjäl mygg med flugsmälla, när det finns 42 cm kanoner.

Användarvisningsbild
Samuel

Inlägg av Samuel »

Jävlar vilka kanoner! Modellen borde flytta 1d6 tum bakåt varje gång den skjuter en salva.

synthet

Inlägg av synthet »

Började pilla lite på den här i går. Börjar dra ihop sig till att börja måla lite slitage på honom nu.
Bild

Användarvisningsbild
CommanderMarduk

Inlägg av CommanderMarduk »

Riktigt snygg! Synthet.
::: Ave Dominus Nox! Hail The Lord Of The Night! :::

synthet

Inlägg av synthet »

Tack CommanderMarduk!
Här kommer en bättre bild på Lemartes.
Bild

Användarvisningsbild
Samuel

Inlägg av Samuel »

Woo hoo! Se vad lite annorlunda ljus kan göra. Riktigt snyggt!

Jag postar väldigt sällan bilder, men efter att äntligen fått tummen ur så har jag målat upp min ork-armé. Jag har en modell kvar, da big bad boss himself, sen ska det nog komma upp lite jpegs.

Användarvisningsbild
CommanderMarduk

Inlägg av CommanderMarduk »

Jag har nu skapat en armeblogg. Där ni kan följa mina Night Lords! :)
::: Ave Dominus Nox! Hail The Lord Of The Night! :::

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Efter Fantasia Fanatic uppkom helt oväntat suget att bygga och måla lite jamaicaner upp! (Kan ha med att jag nog lovade att spela dem nu till hösten...) Det blev lite mer ost till den ganska snälla listan och sex stycken Voodoopräster byggda!

Just nu är inget skulpterat än, utan bara byggt av olika bits. Det kommer mer grejer under dagen.

Från vänster till höger:
Präst som ska offra en kyckling - lirare med hög hatt, silverkrycka och (inte änny skulpterad) voodoodocka (kommer att vara Overseer) - Präst som läser heliga texter ur en bok.
Voodoo 001.jpg
Voodoo 001.jpg (78.91 KiB) Visad 1841 gånger
...och vi fortsätter med:
Trolltrumma - Giftflaska med Disneyeffekter - Spår i kort (kortet ännu inte skulpterat).
Voodoo 004.jpg
Voodoo 004.jpg (74.93 KiB) Visad 1841 gånger
Killen med den höga hatten hade jag tänkt skulle få en rätt hyfsad kalaskula, eftersom hans ansikte implicerar ett leverne med mycket god mat. Dessutom skulle jag vilja ha dit ett pistolhölster eller nåt på fler gubbar så att de "blir mer 40K".

Vad sägs?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar