Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby
-
Elevatorlake
Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby
Tack! Det är rätt stor kontrast nu men efter lite filter och washer brukar den bli betydligt mindre.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Håller med och gör du det konsekvent genom hela armen kommer det blir riktigt snyggt och lite egen nisch 
-
Elevatorlake
Nästan klar med huset som fick sig en ommålning. Ska bara köra en oljewash med vitfärg på det som är bränt, mattvarnish och sedan lite småpill med oljefläckar på det så får det vara klart sen. Jag använde det som experiment för att prova lite olika varianter på rost på golven, det är därför vissa är starkt orangea och andra är betydligt mildare insin framtoning. Effekten på det undre golvet blev jag mest nöjd med så det kommer jag köra framöver.

Stiligt!
det är kul att bygga terräng. 
-
Elevatorlake
Tackar och ja, jag gillar att hålla på med terräng. Mer breda penseldrag och inte så mycket småpillandeMiniMajs skrev:Stiligt!det är kul att bygga terräng.
Nice! Håller med, undre är nog "snyggast". Fast det är tufft med kontrasten. Att det övre golvet rostat mer då det utsatts mer för vädrets makter.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Elevatorlake
Det blir nog lite mindre framträdande när jag lagt på wn varnish också eftersom det är pulver. Totalt provade jag fyra olika metoder på de två översta våningarna så lite spretigt måste det ju bliIsmeno skrev:Nice! Håller med, undre är nog "snyggast". Fast det är tufft med kontrasten. Att det övre golvet rostat mer då det utsatts mer för vädrets makter.
Tackar!Röde skrev:Tjusigt
-
Elevatorlake
Eftersom saker som är brända faktiskt sällan är svarta utan blir gråa och vita när de förkolnar provade jag att göra den effekten på det som jag målat svart. Det är lite för kort yta och för lite röksvärta runtomkring för att det ska se riktigt realistiskt ut men jag är ändå nöjd med effekten för att vara ett första försök. Vi får låtsas att det var något som brann riktigt varmt och snabbt (orbital bombardment?) som gjorde det så att det inte blev så mycket rökutveckling 
Blev rätt sugen på att prova måla ett rejält utbränt hus nu men nu är det läge att göra klart småpillret med detta och sedan tillbaka i ultragruvan igen.

Blev rätt sugen på att prova måla ett rejält utbränt hus nu men nu är det läge att göra klart småpillret med detta och sedan tillbaka i ultragruvan igen.

Riktigt snygg byggnad & snyggt målad - bra jobbat! Ser kul ut att spela