Fantasia Fanatic XXIV

Två årliga turneringar i Umeå

Moderator: Dante82

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Re: Fantasia Fanatic XXIV

Inlägg av Zurken »

Ja, majoritet i första hand såklart.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Jag tänker såhär. Med toughness så tar man det högsta/bästa i enheten vid oklar majoritet. Hade någon frågat mig för en månad sedan vad majoritets-saven på en enhet var hade jag då självklart sagt den bästa vid oklar majoritet.
Att det nu i detta fall är dåligt att ha bra armour save förändrar inte något för mig.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Dante82

Inlägg av Dante82 »

Om inte GW hinner få med det i en FAQ innan turneringen kommer vi att köra på följande:

Majoriteten i första hand, och vid lika går man på det bästa savet (alltså till fördel för den med grav-vapnet)

/Daniel
Fantasia Fanatic Crew

Bronson

Inlägg av Bronson »

Hur kommer ni köra Waveserpents sköld vid en weapon destroyed? Detta har diskuterats på forumet men innan det kommer nån FaQ från GW så är det upp till arrangör.

Och i samma veva, räknas skölden som ett vapen när man räknar antal vapen som får skjuta?
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Dante82

Inlägg av Dante82 »

Jag ska ge svar på Wave Serpent frågan inom kort.

/Daniel

Dante82

Inlägg av Dante82 »

Turneringen är nu bara en dryg vecka bort så jag tänkte passa på att påminna om att vi i år ska ha listorna inskickade i förväg. Vi ska ha dessa på mailen senast Onsdag 25/9 kl 23:59. Vi kommer inte att svara på mailen ni skickar med Armélistan bifogad men ni kommer att se i anmälningslistan på stridshammaren om vi mottagit den eller inte. Jag ska försöka uppdatera listan så ofta som möjligt med inskickade armélistor.

/Daniel
Fantaisa Fanatic Crew

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Hur kommer wave serpent skölden fungera? Är ett vapen? Kan twinnas? Följer vanliga begränsningar för vapen? Kan förstöras?

Dante82

Inlägg av Dante82 »

Ber om ursäkt för att svaret om skölden dröjt men jag trodde vi skulle hinna med en gemensam swefaq tolkning innan turneringen men det blev inte så. Så följande kommer att gälla på höstens fanatic.

Skölden räknas som ett vapen i alla lägen där det har en betydelse i spelet (den kan alltså twinlinkas av laser lock, den räknas mot antalet vapen du kan skjuta beroende på hur långt tanken har åkt, den kan förstöras av weapon destroyed osv.) Om skölden går sönder så försvinner alla sköldens funktioner.

/Daniel
Fantasia Fanatic Crew

Dante82

Inlägg av Dante82 »

Sista dagen för listinskick idag, så glöm ej bort att maila in den om ni inte gjort det redan.

/Daniel

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

En sista-sekundenfråga: vad gäller för deployment av Gun emplacements:
Skall dom vara inom deploymentzonen?
Får dom stå i terräng?
Får som stå på andra våningen i en ruin?
I impassable terrain?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Skriv svar