Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Elevatorlake

Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av Elevatorlake »

Nurgle skrev:Riktigt snygg byggnad & snyggt målad - bra jobbat! Ser kul ut att spela :)
Tackar! Jag blev inspirerad när jag såg din terräng men min tog ganska mycket längre tid :)

Der är ett experiment och genrep inför kommande projekt. Jag är svårt sugen på ett stadsbord men det saknas ju inte halvfärdiga projekt just nu :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Elevatorlake skrev:
Nurgle skrev:Riktigt snygg byggnad & snyggt målad - bra jobbat! Ser kul ut att spela :)
Tackar! Jag blev inspirerad när jag såg din terräng men min tog ganska mycket längre tid :)

Der är ett experiment och genrep inför kommande projekt. Jag är svårt sugen på ett stadsbord men det saknas ju inte halvfärdiga projekt just nu :)
Kul att vi inspirerar varandra - bra skit :) Förr eller senare rasslar det till i hobbyfabriken och så står du där med ett färdigt stadsbord.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Nurgle skrev:Kul att vi inspirerar varandra - bra skit :) Förr eller senare rasslar det till i hobbyfabriken och så står du där med ett färdigt stadsbord.
Jag är otroligt sugen på forgeworlds cityscape-bord men dels är det ju ett rejält projekt och dels äter det upp en hel del av hobbybydgeten på ett bräde (pun intended). Har redan börjat hamstra gw-byggnader till det :)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Provspelade med huset idag och jag fick inte direkt tillbaka den kärlek jag lagt ned i det. Missade mitt run move (slog 1) för att gömma mig bakom det och blev ihjälskjuten av lascannons och sedan blockade det istället min line of sight mot fienden. Buuu byggnaden, bu!

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Elevatorlake skrev:Provspelade med huset idag och jag fick inte direkt tillbaka den kärlek jag lagt ned i det. Missade mitt run move (slog 1) för att gömma mig bakom det och blev ihjälskjuten av lascannons och sedan blockade det istället min line of sight mot fienden. Buuu byggnaden, bu!

Haha, som en katt. Den förväntar sig massor av kärlek & behandlar dig som luft. Otack är terrängmakarens lön :)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Nurgle skrev:
Elevatorlake skrev:Provspelade med huset idag och jag fick inte direkt tillbaka den kärlek jag lagt ned i det. Missade mitt run move (slog 1) för att gömma mig bakom det och blev ihjälskjuten av lascannons och sedan blockade det istället min line of sight mot fienden. Buuu byggnaden, bu!

Haha, som en katt. Den förväntar sig massor av kärlek & behandlar dig som luft. Otack är terrängmakarens lön :)
NMS (new model syndrome) verkar gälla byggnader också. Första matchen med min sicaran blev den sprängd runda ett, första skottet som sköts i matchen :(

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

:D otacksam terräng!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Nu blir det painting spree i september. Körde ett battle company igår för första gången och det var så roligt att jag definitivt vill prova det på höstens fanatic.

Nackdelen är antalet modeller som behöver målas innan dess. Hittills har jag räknat till följande att göra
- måla special weapons till redan målade marines
- måla klart sex pågående sergeanter med combivapen, basa dessa
- måla klart de tre pågående rhinosarna
- måla ytterligare en rhino
- bygga och måla två whirlwinds (byggt klart de ikväll)
- måla och basa tre bikers
- magneta, måla och basa en captain på bike för att kunna ta olika vapen (magnetande klart ikväll)
- bygga, måla och basa fyra marines med grav cannons (byggda ikväll)

För att hinna det kommer jag absolut att sänka standarden på målandet. Det blåa kör jag vidare som jag redan gör men sedan blir det nog bara en nyans för guldet (om jag hinner går jag tillbaka och kör en till), svart och metall. Sedan går jag tillbaka efteråt när jag hinner och målar klart de.

Jag har i och för sig redan en halvfuskig backup eftersom jag kan bygga om listan lite och köra med modeller jag har men då blir det mer drop pods istället för rhinos, assault marines istället för bikes och andra heavy weapons. Det enda jag absolut måste måla klart är whirlwinds som jag inte har några alternativ för och jag har ingen annan attraktiv auxiliary till min gladius. I så fall blir det till att använda min drös med terminators som sällan ser slagfältets ljus.

Nu är det tillbaka till smurffabriken som gäller :)

Edit: just ja, jag beställde hem sådana där ringar till baserna för att konvertera vanliga marines från 25mm till 32mm också så det tänkte jag också göra :)

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Elevatorlake skrev: [lång lista av saker att måla på kort tid]
Inspirerande att höra ambitionsnivån! Tror att du gör helt rätt med en backup dock. Kanske trist att inte få spela exakt det man ville, men ännu drygare att inte kunna spela alls.

Var får du tag på ringarna för 25->32mm-konvertering? Vissa av mina ombasningar (framför allt karaktärer) skulle må bra av sådana istället för slitas loss ur sitt plastlim.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

NilssonHarHund skrev:
Elevatorlake skrev: [lång lista av saker att måla på kort tid]
Inspirerande att höra ambitionsnivån! Tror att du gör helt rätt med en backup dock. Kanske trist att inte få spela exakt det man ville, men ännu drygare att inte kunna spela alls.

Var får du tag på ringarna för 25->32mm-konvertering? Vissa av mina ombasningar (framför allt karaktärer) skulle må bra av sådana istället för slitas loss ur sitt plastlim.
Vore lite väl våghalsigt att inte ha någon backup alls. Jag har faktiskt ytterligare en och det är att köra grey knights istället, där har jag rätt mycket målat och jag körde de på fanaticen för ett år sedan så i västa fall kan jag ju köra med de också.

Jag läste artikeln nedan och tyckte det såg smidigt ut. Jag bävade också inför att slita loss alla marines från baserna och göra om allt men den här lösningen borde funka den också. Jag beställde från ttadapters.com men beställde igår så än så länge har jag bara betalat och inte fått något så jag kan inte säga om jag kan rekommendera de eller inte :)

http://taleofpainters.blogspot.se/2016/ ... -base.html

Skriv svar