Regelförtydliganden som bör tas upp av SVFAQn

För frågor om och förslag till Sverige FAQ:en

Moderatorer: Katarsis, Argos, DHettNeck

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: Regelförtydliganden som bör tas upp av SVFAQn

Inlägg av DHettNeck »

refabricated skrev:Framför allt så står inte fordon på pinnar så att man kan luta dem frammåt och bakåt.
Vissa gör det ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

Ravangers?

SamuelB

Inlägg av SamuelB »

Ja Alla scimmers sitter ju på pinnar.
Personligen så föredrar jag att man kör som det står skrivet och mäter 22" grader ifrån vapnet istället för 8" vilket blir jättekonstigt på tex Humlan som kan skjuta med sitt vapen rakt ner.
Om det är någon som fuskar... (Modeling for advantage) så får man väl bara säga till.

Sedan vet jag inte om ni har tagit upp detta men Wave Serpets. Vart sitter det "hull mounted" skölden?

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

SamuelB skrev:Ja Alla scimmers sitter ju på pinnar.
Personligen så föredrar jag att man kör som det står skrivet och mäter 22" grader ifrån vapnet istället för 8" vilket blir jättekonstigt på tex Humlan som kan skjuta med sitt vapen rakt ner.
Om det är någon som fuskar... (Modeling for advantage) så får man väl bara säga till.

Sedan vet jag inte om ni har tagit upp detta men Wave Serpets. Vart sitter det "hull mounted" skölden?
Håller helt med. Den där 8" regeln börjar verkligen bli utdaterad. Snälla ändra den så flyers blir som de ska (necronflyers blir betydligt sämre, som de ska vara, medan storm talons blir bättre, som de ska vara).

Hull mounted skölden måste ni ta upp. Har sett att folk försöker skjuta den från olika ställen på hullet från en runda till en annan. Inte ok.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Flogger skrev:
SamuelB skrev:Ja Alla scimmers sitter ju på pinnar.

Håller helt med. Den där 8" regeln börjar verkligen bli utdaterad. Snälla ändra den så flyers blir som de ska (necronflyers blir betydligt sämre, som de ska vara, medan storm talons blir bättre, som de ska vara).

Hull mounted skölden måste ni ta upp. Har sett att folk försöker skjuta den från olika ställen på hullet från en runda till en annan. Inte ok.
Som jag ser det är skölden alla spröten där fram och man får skjuta från valfri varje runda.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Ser på saken som tröger.

Brukar kolla LOS från mina ngnstans från hullets ytterkant med riktning strikt frammåt. Blir typ en halvbåge mer eller mindre runt båten. Att göra såhär är inte mkt värre än att från runda till runda skjuta med passagerare i open topped fordon från olika ställen.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Skulle säga att den sitter under på samma ställe som Kanonen. Den är väl också hull mounted? Har sett folk dra LoS för skölden högst upp vid cockpit ena rundan och längst ner vid kanonen andra rundan.
Rätt underligt tycker jag. Kan vara bra att förtydliga att den sitter undertill vid kanonen.

Halvar

Inlägg av Halvar »

varför skulle den vara vid just katapulterna? känns mer logiskt att det är vid spröten som genererar skölden och är unikt för wave serpent.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Halvar skrev:varför skulle den vara vid just katapulterna? känns mer logiskt att det är vid spröten som genererar skölden och är unikt för wave serpent.
Vilka är spröten??

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

De sex pinnarna som utgör skölden:
Image
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Skriv svar